Yedi İklim
Aylık kültür, sanat, edebiyat dergisi Yedi İklim'in son sayısı okuyucusuyla buluştu.
Şair Ebubekir Eroğlu Özel Sayısı şeklinde hazırlanmış dergide şairle ilgili deneme ve inceleme yazıları var.
Ön konuşma başlıklı giriş yazısında Ebubekir Eroğlu ile ilgili şu tespitlere yer veriliyor:
"İlk kitapları olan Kuşluk Saatleri (1974) ve Kayıpların Şarkısı (1984) arayış döneminin sarsıntılarıyla yüklü ve dil oluşturmada varılan aşamanın modeli niteliğindeki ürünleri getirdi. O dönemin, hızla katılaşan yaygın kitaplarının dışında bir yol izledi. Tehdit altındaki çağdaş insanın tedirginliğini 1950'lerin şiiriyle tanıdığı kapalı tarz ile karşıladı; modern öncesi kültürlerle kurduğu bağlantı, derinleşme kapılarını açtı. Yirmidört Şiir (1991) ve Şahitsiz Vakitler (1998) 'ışığını her tarafa yayan prizma' ve ustalık döneminin verimleri sayıldı; bütünüyle olumlu yankılar aldı".
Ebubekir Eroğlu ile ilgili yazı başlıkları şöyle:
Ali Günvar: Ebubekir Eroğlu ya da Gönlün Yolunu Gördüğü Halde Aklını Teslim Edemeyenin Macerası / Ali Haydar Haksal: Öz Ruhtan Gelen Bir Şiir Damarı / Dr. Hasan Aktaş: Şahitsiz Vakitlerin Mistik ve Romantik Şairi Ebubekir Eroğlu / Muhsin Macit: Ebubekir Eroğlu'nun Şiirinde Geleneğin İzleri / Ali Barskanmay: Yirmibirinci Yüzyılın Çeyreğinde Ebubekir Eroğlu Şiiri / Uğur Soldan: Berzah'ta Bir Gezinti / Selçuk Çıkla: Berzah ve Serbest Şiirimiz Üzerine Düşünceler / Ali Haydar Haksal: İki Şiirin Çözümlenmesi ve Düşünceler / Ertuğrul Aydın: Modern Türk Şiirine Yaklaşımda Ebubekir Eroğlu'nun Tespitleri / Ahmet Edip Başaran: Bilincin Yenilenmesine Doğru.
Aylık kültür, sanat, edebiyat dergisi Yedi İklim'in son sayısı okuyucusuyla buluştu.
Şair Ebubekir Eroğlu Özel Sayısı şeklinde hazırlanmış dergide şairle ilgili deneme ve inceleme yazıları var.
Ön konuşma başlıklı giriş yazısında Ebubekir Eroğlu ile ilgili şu tespitlere yer veriliyor:
"İlk kitapları olan Kuşluk Saatleri (1974) ve Kayıpların Şarkısı (1984) arayış döneminin sarsıntılarıyla yüklü ve dil oluşturmada varılan aşamanın modeli niteliğindeki ürünleri getirdi. O dönemin, hızla katılaşan yaygın kitaplarının dışında bir yol izledi. Tehdit altındaki çağdaş insanın tedirginliğini 1950'lerin şiiriyle tanıdığı kapalı tarz ile karşıladı; modern öncesi kültürlerle kurduğu bağlantı, derinleşme kapılarını açtı. Yirmidört Şiir (1991) ve Şahitsiz Vakitler (1998) 'ışığını her tarafa yayan prizma' ve ustalık döneminin verimleri sayıldı; bütünüyle olumlu yankılar aldı".
Ebubekir Eroğlu ile ilgili yazı başlıkları şöyle:
Ali Günvar: Ebubekir Eroğlu ya da Gönlün Yolunu Gördüğü Halde Aklını Teslim Edemeyenin Macerası / Ali Haydar Haksal: Öz Ruhtan Gelen Bir Şiir Damarı / Dr. Hasan Aktaş: Şahitsiz Vakitlerin Mistik ve Romantik Şairi Ebubekir Eroğlu / Muhsin Macit: Ebubekir Eroğlu'nun Şiirinde Geleneğin İzleri / Ali Barskanmay: Yirmibirinci Yüzyılın Çeyreğinde Ebubekir Eroğlu Şiiri / Uğur Soldan: Berzah'ta Bir Gezinti / Selçuk Çıkla: Berzah ve Serbest Şiirimiz Üzerine Düşünceler / Ali Haydar Haksal: İki Şiirin Çözümlenmesi ve Düşünceler / Ertuğrul Aydın: Modern Türk Şiirine Yaklaşımda Ebubekir Eroğlu'nun Tespitleri / Ahmet Edip Başaran: Bilincin Yenilenmesine Doğru.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.