Demir yolu taşımacılığı çok daha ekonomik
Demir yolu taşımacılığı, karayolu taşımacılığına göre daha çevreci, güvenli ve ekonomik
29.02.2024 14:13:00
Yenal Arman
Yenal Arman





Türkiye'de ulaştırma sektörü, 2022 ve 2023 yıllarında hem fırsatlar hem de zorluklarla karşılaştı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, demir yolu yatırımlarına büyük önem vererek, 2023 yılına kadar toplam 45 milyar dolar kaynak ayırdığını açıkladı.
Bakanlık, demir yolu ile taşınan yük miktarının 2020 yılında 30 milyon tona ulaştığını, 2023 hedefinin ise 45 milyon ton olduğunu belirtti. Demir yolu taşımacılığının, karayolu taşımacılığına göre daha çevreci, güvenli ve ekonomik olduğu vurgulandı. Demir yolu yatırımlarının payı 2023 yılında artacak. Demir yolu yatırımları arasında en dikkat çekenler ise Yüksek Hızlı Tren Projeleri oldu.
Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hatları işletmeye açıldı. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi ile iki büyük şehir arasındaki mesafenin 3 saate düşmesi hedefleniyor.
Karayolu taşımacılığı ise, 2022 ve 2023 yıllarında pek çok zorlukla karşı karşıya kaldı. Özellikle işgücü fiyatlarındaki artış maliyetleri yükseltti. Yakıt fiyatlarındaki yükseliş, korsan taşımacılık ve pandemi nedeniyle azalan yolcu talebi, karayolu taşımacılığının maliyetlerini astronomik seviyelerde artırdı. Ayrıca, havayolu ve demiryolu taşımacılığının rekabeti de karayolu taşımacılığı pazarını daralttı.
Bakanlık, demir yolu ile taşınan yük miktarının 2020 yılında 30 milyon tona ulaştığını, 2023 hedefinin ise 45 milyon ton olduğunu belirtti. Demir yolu taşımacılığının, karayolu taşımacılığına göre daha çevreci, güvenli ve ekonomik olduğu vurgulandı. Demir yolu yatırımlarının payı 2023 yılında artacak. Demir yolu yatırımları arasında en dikkat çekenler ise Yüksek Hızlı Tren Projeleri oldu.
Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hatları işletmeye açıldı. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi ile iki büyük şehir arasındaki mesafenin 3 saate düşmesi hedefleniyor.
Karayolu taşımacılığı ise, 2022 ve 2023 yıllarında pek çok zorlukla karşı karşıya kaldı. Özellikle işgücü fiyatlarındaki artış maliyetleri yükseltti. Yakıt fiyatlarındaki yükseliş, korsan taşımacılık ve pandemi nedeniyle azalan yolcu talebi, karayolu taşımacılığının maliyetlerini astronomik seviyelerde artırdı. Ayrıca, havayolu ve demiryolu taşımacılığının rekabeti de karayolu taşımacılığı pazarını daralttı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.