Cirolar yerlerde sürünüyor
Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, pandemi nedeniyle perakendenin birçok kategorisinde ve yeme içme sektöründe ortalama cironun geçen yıla göre yüzde 25-35 düzeylerinde bulunduğunu dile getirdi.
11.06.2020 17:11:00





Çatısı altında bulundurduğu 412 markanın Türkiye genelinde yaklaşık 70 bin mağazası bulunan Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) Başkanı Sinan Öncel, salgın nedeniyle 2.5 ay kapalı kalan mağazaların büyük bölümünün 1 Haziran'da açıldığını hatırlatarak, "Yaklaşık 3 ay aradan sonra mağazalarımızı yeniden açmanın ve müşterilerimizle buluşmanın heyecanını yaşadık. Her biri bu ülkenin değeri olan markalarımız, hijyen için gerekli tüm önlemlerini alarak mağazalarını açtılar. Ancak daha önce benzeri görülmeyen salgın nedeniyle insanlarımız haklı olarak temkinli davranmayı tercih ediyor" dedi.
Perakendenin zor yılı
Perakendenin birçok kategorisinde ve yeme içme sektöründe ortalama cironun geçen yıla göre yüzde 25-35 düzeylerinde bulunduğunu dile getiren Öncel, şunları söyledi: "Mevcut ciro ile mağazalarımızın zorunlu giderlerini bile karşılayabilmemiz mümkün değil. Cirolarımızı hızla normal seviyelere çıkaramazsak birçok mağazanın kapanması riski ile karşı karşıya kalacağız. Çalışanlarımızın da işsiz kalması anlamına geleceği için mağazalarımızın kapanmasını istemiyoruz. Bu nedenle imkânı olanların ihtiyaçlarını hızla karşılamaları çok önemli… Ertelenen her ihtiyaç bir mağazanın kapanması, bir insanımızın işsiz kalması anlamına geleceği için insanlarımıza 'ihtiyacını erteleme ekonomiye sahip çık' çağrısı yapıyoruz. Biz kimseden bütçesini zorlamasını istemiyoruz. Tüketiciye en azından 'git ayakkabını boyat, bir çiçek ya da kitap al. Yani çarkların dönmesine yardım et' diyoruz." EKONOMİ SERVİSİ
Perakendenin zor yılı
Perakendenin birçok kategorisinde ve yeme içme sektöründe ortalama cironun geçen yıla göre yüzde 25-35 düzeylerinde bulunduğunu dile getiren Öncel, şunları söyledi: "Mevcut ciro ile mağazalarımızın zorunlu giderlerini bile karşılayabilmemiz mümkün değil. Cirolarımızı hızla normal seviyelere çıkaramazsak birçok mağazanın kapanması riski ile karşı karşıya kalacağız. Çalışanlarımızın da işsiz kalması anlamına geleceği için mağazalarımızın kapanmasını istemiyoruz. Bu nedenle imkânı olanların ihtiyaçlarını hızla karşılamaları çok önemli… Ertelenen her ihtiyaç bir mağazanın kapanması, bir insanımızın işsiz kalması anlamına geleceği için insanlarımıza 'ihtiyacını erteleme ekonomiye sahip çık' çağrısı yapıyoruz. Biz kimseden bütçesini zorlamasını istemiyoruz. Tüketiciye en azından 'git ayakkabını boyat, bir çiçek ya da kitap al. Yani çarkların dönmesine yardım et' diyoruz." EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.