Çin'de perakende satışlar uçtu
Çin tüketim mallarının perakende satışı, 2019'daki küresel tüketim piyasasındaki istikrarlı gelişme ortamında çok güçlü bir büyüme kaydetti
01.01.2020 20:32:00





Çin tüketim mallarının perakende satışı, 2019'daki küresel tüketim piyasasındaki istikrarlı gelişme ortamında çok güçlü bir büyüme kaydetti. Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre, tüketim malları satışları 2019 yılında bir önceki yıla göre yüzde 8'ik bir artış göstererek, 41.1 trilyon yuan (5.9 trilyon dolar) olarak gerçekleşti.
Türk lirası ile ifade edersek 35.1 trilyon lira. Danışmanlık şirketi KPMG'nın araştırmasına göre, Türkiye'de 2018 sonu itibarıyla perakende sektörünün 1 trilyon TL'lik büyüklüğe ulaştığı tahmin ediliyor. Çin'in iç pazarı Türkiye'nin iç pazarının tam 35 katı. Oysa Çin'in nüfusu Türkiye'nin nüfusunun 17 katı. Demek ki bir Çinli, bir Türk'ün iki katı kadar harcama yapıyor.
2018'de dünya perakende sektörünün büyüklüğü 25 trilyon dolara ulaşmıştı. 2019 verisi açıklanmadı ancak rakamın 26 trilyon dolara yaklaştığı tahmin ediliyor. Veriler analiz edildiğinde dünya perakende sektörünün yüzde 22.7'sini tek başına Çin gerçekleştiriyor. Oysa dünya nüfusunun yüzde 18.9'u Çin'de yaşıyor. Rakamlar Çin iç pazarının ne kadar dinamik hale geldiğini ortaya koyuyor. Çin'de yiyecek-içecek sektörünün girdileri, hesaplamalara göre, bir yıl öncesine kıyasla yüzde 9.4 oranında arttı.
Bunun içinde hizmetlerin artış oranı, yıllık bazda 0.7 puan oldu. Çin ekspres teslimat piyasası bu yıl kırsal bölgelerin yüzde 90'ından fazla bir bölümünü kapsadı. Öte yandan sınır ötesi e-ticaret perakende ithalatının da yine Ticaret Bakanlığı verilerine göre yüzde 30'u geçmiş olduğu görülüyor. RECEP BAHAR
Türk lirası ile ifade edersek 35.1 trilyon lira. Danışmanlık şirketi KPMG'nın araştırmasına göre, Türkiye'de 2018 sonu itibarıyla perakende sektörünün 1 trilyon TL'lik büyüklüğe ulaştığı tahmin ediliyor. Çin'in iç pazarı Türkiye'nin iç pazarının tam 35 katı. Oysa Çin'in nüfusu Türkiye'nin nüfusunun 17 katı. Demek ki bir Çinli, bir Türk'ün iki katı kadar harcama yapıyor.
2018'de dünya perakende sektörünün büyüklüğü 25 trilyon dolara ulaşmıştı. 2019 verisi açıklanmadı ancak rakamın 26 trilyon dolara yaklaştığı tahmin ediliyor. Veriler analiz edildiğinde dünya perakende sektörünün yüzde 22.7'sini tek başına Çin gerçekleştiriyor. Oysa dünya nüfusunun yüzde 18.9'u Çin'de yaşıyor. Rakamlar Çin iç pazarının ne kadar dinamik hale geldiğini ortaya koyuyor. Çin'de yiyecek-içecek sektörünün girdileri, hesaplamalara göre, bir yıl öncesine kıyasla yüzde 9.4 oranında arttı.
Bunun içinde hizmetlerin artış oranı, yıllık bazda 0.7 puan oldu. Çin ekspres teslimat piyasası bu yıl kırsal bölgelerin yüzde 90'ından fazla bir bölümünü kapsadı. Öte yandan sınır ötesi e-ticaret perakende ithalatının da yine Ticaret Bakanlığı verilerine göre yüzde 30'u geçmiş olduğu görülüyor. RECEP BAHAR
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.