SON HABERAsma köprüler konusunda uzman Yüksek Mimar Mühendis Orhan Erdil, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet (FSM) köprülerine "kat çıkalım" önerisinde bulundu. Erdil ikinci katın köprünün trafiğe kapatılmadan yapılabileceğini de söyledi.
Boğaziçi Köprüsü inşa edildiği dönemde köprü uzmanı ABD'li Amman Whitney şirketinin Ortadoğu temsilcisi olan Erdil, İstanbul'a köprü tartışmasının yeni olmadığını, Boğaziçi ve FSM köprülerinin de tartışmalar sonucunda gerçekleştiğini hatırlattı.
Boğaziçi Köprüsü'nün mimarının İngiliz Freeman Fox firması olduğunu ve bu firmanın köprüleri özellikle tek katlı projelendirdiğini anlatan Erdil, her yeni köprü için tekrar tekrar aynı projeyi uyguladığını, böylece yeni köprüler yaptığını savundu.
Daha ekonomik olması açısından İstanbul'daki Boğaziçi ve FSM köprülerine ikinci kat asılmasını öneren Erdil, köprülere ikinci katın mevcut yolun altına asılması gerektiğini, ancak gerek Boğaziçi, gerekse FSM köprülerinin denizden yüksekliği minimum yapıldığı için ikinci katların mevcut yolun altına asılamayacağını söyledi.
Golden Gate Köprüsü de tek katlıydı
Erdil, bu nedenle her iki köprüye de mevcut yolun üstüne 2. katın asılabileceğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Golden Gate köprüsü de tek katlı yapılmıştı, ama sonradan ikinci katı yapıldı. Biz ABD'den zengin miyiz? Boğaziçi ve FSM köprülerine ikinci kat yapılabilir. Bu ikinci kat, istenilen köprüye asılabilir. Bir köprüye ikinci katı asmak, yeni köprü yapmaktan çok daha ekonomik. Mevcut köprülerden herhangi birine ikinci katı yapmak için taşıma kapasitesine bakılır ve ona göre gerekirse yapılacak güçlendirmenin ardından da ikinci kat asılır."
Köprü trafiği kapatılmadan yapılabilir
Herhangi bir köprüye ikinci katın, köprü kapatılmadan, trafik devam ederken yapılabileceğini vurgulayan Erdil, Boğaziçi Köprüsü iki katlı tasarlanmış olsaydı bugünkü trafik sorununun yaşanmayacağını da ifade etti. Erdil, "Biz FSM Köprüsü'nün de 2 katlı olacak şekilde tasarlanmasını önermiştik" dedi.
İstanbul Boğazı'na 3. köprü yapılmasını destekleyen Erdil, "Bu kez mutlaka 2 katlı olacak şekilde tasarlanmalı. Trafik arttığında 4. köprü yerine mevcuda bir kat daha asılır" diye konuştu.
Erdil, İstanbul'un sorunun köprüler değil, köprü çıkışından sonraki yollar olduğunu sözlerine ekledi.
Boğaziçi Köprüsü inşa edildiği dönemde köprü uzmanı ABD'li Amman Whitney şirketinin Ortadoğu temsilcisi olan Erdil, İstanbul'a köprü tartışmasının yeni olmadığını, Boğaziçi ve FSM köprülerinin de tartışmalar sonucunda gerçekleştiğini hatırlattı.
Boğaziçi Köprüsü'nün mimarının İngiliz Freeman Fox firması olduğunu ve bu firmanın köprüleri özellikle tek katlı projelendirdiğini anlatan Erdil, her yeni köprü için tekrar tekrar aynı projeyi uyguladığını, böylece yeni köprüler yaptığını savundu.
Daha ekonomik olması açısından İstanbul'daki Boğaziçi ve FSM köprülerine ikinci kat asılmasını öneren Erdil, köprülere ikinci katın mevcut yolun altına asılması gerektiğini, ancak gerek Boğaziçi, gerekse FSM köprülerinin denizden yüksekliği minimum yapıldığı için ikinci katların mevcut yolun altına asılamayacağını söyledi.
Golden Gate Köprüsü de tek katlıydı
Erdil, bu nedenle her iki köprüye de mevcut yolun üstüne 2. katın asılabileceğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Golden Gate köprüsü de tek katlı yapılmıştı, ama sonradan ikinci katı yapıldı. Biz ABD'den zengin miyiz? Boğaziçi ve FSM köprülerine ikinci kat yapılabilir. Bu ikinci kat, istenilen köprüye asılabilir. Bir köprüye ikinci katı asmak, yeni köprü yapmaktan çok daha ekonomik. Mevcut köprülerden herhangi birine ikinci katı yapmak için taşıma kapasitesine bakılır ve ona göre gerekirse yapılacak güçlendirmenin ardından da ikinci kat asılır."
Köprü trafiği kapatılmadan yapılabilir
Herhangi bir köprüye ikinci katın, köprü kapatılmadan, trafik devam ederken yapılabileceğini vurgulayan Erdil, Boğaziçi Köprüsü iki katlı tasarlanmış olsaydı bugünkü trafik sorununun yaşanmayacağını da ifade etti. Erdil, "Biz FSM Köprüsü'nün de 2 katlı olacak şekilde tasarlanmasını önermiştik" dedi.
İstanbul Boğazı'na 3. köprü yapılmasını destekleyen Erdil, "Bu kez mutlaka 2 katlı olacak şekilde tasarlanmalı. Trafik arttığında 4. köprü yerine mevcuda bir kat daha asılır" diye konuştu.
Erdil, İstanbul'un sorunun köprüler değil, köprü çıkışından sonraki yollar olduğunu sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.