logo
04 OCAK 2025

Bataryanın zarar görmesi yangına neden olabilir

Elektrikli araçlar (EV'ler) geleneksel içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla daha güvenli kabul edilse de, yanma veya patlama riski tamamen yok değildir. Ancak bu riskler genellikle doğru mühendislik ve güvenlik önlemleri ile minimize edilmiştir

20.12.2024 17:52:00
Ruhi Sarı
Bataryanın zarar görmesi yangına neden olabilir
Bataryanın zarar görmesi yangına neden olabilir
Lityum-iyon bataryalar, bir hücrenin aşırı ısınması durumunda termal kaçak yaşayabilir. Bu durum diğer hücrelere de sıçrayarak yangına yol açabilir.

Kaza durumlarında batarya paketinin fiziksel olarak zarar görmesi, kısa devrelere ve batarya yangınlarına neden olabilir. Bataryaların yanlış şekilde şarj edilmesi veya enerji seviyelerinin çok düşmesi kimyasal reaksiyonları tetikleyebilir.

Çok katmanlı güvenlik sistemleri bulunuyor
Elektrikli araç sistemlerinde bir kısa devre, yüksek sıcaklık ve yangına neden olabilir. Ancak modern elektrikli araçlar bu tür arızaları önlemek için çok katmanlı güvenlik sistemlerine sahiptir.

Elektrikli araçlarda kullanılan yüksek voltaj sistemleri, yangın veya elektrik çarpması risklerini artırabilir.

Aşırı sıcaklık batarya sistemlerini zorlayabilir
Yüksek çevre sıcaklıkları batarya sistemlerini zorlayabilir ve risk oluşturabilir. Ancak birçok elektrikli araç, sıcaklık kontrol sistemleri ile donatılmıştır. Elektrikli araçlar genellikle su geçirmez tasarımlar içerir. Ancak ciddi su baskınlarında bataryalarda hasar oluşabilir.

Elektrikli araçlarda kullanılan BMS, bataryanın sıcaklık, voltaj ve şarj durumunu sürekli izler ve potansiyel riskleri önceden algılar. Yeni nesil elektrikli araçlar, batarya yangınlarını kontrol altına alabilecek dahili yangın söndürme mekanizmalarına sahiptir.

Bataryalar, olası bir yangını sınırlamak için özel malzemelerle yalıtılır ve modüller arasında yangının yayılmasını önlemek için fiziksel bariyerler bulunur.

İçten yanmalı araçlara göre risk daha az
Araştırmalar, elektrikli araçların geleneksel içten yanmalı araçlara kıyasla yanma riskinin daha düşük olduğunu göstermektedir. Benzin ve dizel araçlarda, yakıtın yanıcılığı nedeniyle yangınlar daha hızlı yayılabilir.

Elektrikli araçlarda bataryadan kaynaklanan yangınlar patlama yerine yoğun bir yanma süreciyle ilerler. Bu durum genellikle yavaş gerçekleşir ve aracın yolcularının tahliyesi için zaman sağlar.

Onaysız şarj cihazlarının kullanımı veya şarj altyapısındaki sorunlar, bataryalarda sorunlara yol açabilir.

Elektrikli araçlar güvenli bir şekilde tasarlanmıştır ve yanma veya patlama riskleri içten yanmalı motorlu araçlara göre genellikle daha düşüktür. Ancak her teknolojide olduğu gibi, riskler tamamen ortadan kaldırılamaz.

Bu nedenle kullanıcıların, aracın üretici talimatlarına uygun şekilde şarj edilmesi ve bakımlarının düzenli olarak yapılması büyük önem taşır. Ayrıca, elektrikli araç üreticileri güvenlik standartlarını sürekli olarak geliştirmektedir.
Aslan'ı Yunus kurtardı
Galatasaray evinde hata yapmadı
Emekliler de hayal kırıklığı yaşadı
Düzenleme olsa bile açlık sınırı altında
'Terör örgütü kullanım süresini tamamlamıştır'
Erdoğan Samsun'da konuştu
‘Hukuk garabeti’
BTP Gençlik Kollarından açıklama
Emekliler için kritik tarih 20 Ocak
Yasal düzenleme yapılmazsa zam yok
Ferdi Tayfur'a veda
AKM'de tören düzenlendi
Soykırım aynı hızla devam ediyor
İsrail, Gazze'de 490 Filistinli daha katletti
Bakanlıktan Marmara'ya kıyısı olan 7 ile müsilaj uyarısı
"İleri biyolojik atık arıtma tesisleri eksik"
Yunus Emre Vakfında skandal
Gözaltına alınan 11 şüpheliden 8'i tutuklandı
Emekliye yine kök maaş şoku!
Hazine yardımı gelmezse 12 bin 500’e devam
Malatya'da deprem
Merkez üssü Darende
'Asıl hedef yeni anayasa'
'Referanduma gerek kalmadan...'
Nereden geldi bu cisim?
Dünyanın kafasını kurcalayan soru
Son 24 saatte 77 Filistinli daha katledildi
Mitingler devam ederken Gazze'de can kaybı 45 bin 658'e yükseldi
Beşiktaş kazanmayı unuttu
Son 9 maçta bir kez kazandı
Aslan'ı Yunus kurtardı
Galatasaray evinde hata yapmadı
Emekliler de hayal kırıklığı yaşadı
Düzenleme olsa bile açlık sınırı altında
'Terör örgütü kullanım süresini tamamlamıştır'
Erdoğan Samsun'da konuştu
‘Hukuk garabeti’
BTP Gençlik Kollarından açıklama
Emekliler için kritik tarih 20 Ocak
Yasal düzenleme yapılmazsa zam yok
Ferdi Tayfur'a veda
AKM'de tören düzenlendi
Soykırım aynı hızla devam ediyor
İsrail, Gazze'de 490 Filistinli daha katletti
Bakanlıktan Marmara'ya kıyısı olan 7 ile müsilaj uyarısı
"İleri biyolojik atık arıtma tesisleri eksik"
Yunus Emre Vakfında skandal
Gözaltına alınan 11 şüpheliden 8'i tutuklandı
Emekliye yine kök maaş şoku!
Hazine yardımı gelmezse 12 bin 500’e devam
Malatya'da deprem
Merkez üssü Darende
'Asıl hedef yeni anayasa'
'Referanduma gerek kalmadan...'
Nereden geldi bu cisim?
Dünyanın kafasını kurcalayan soru
Son 24 saatte 77 Filistinli daha katledildi
Mitingler devam ederken Gazze'de can kaybı 45 bin 658'e yükseldi
Beşiktaş kazanmayı unuttu
Son 9 maçta bir kez kazandı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.