Milli Eğitim Bakanı Çelik, ÖSS'de 32 bin 177 öğrencinin (0) puan almasının puan hesaplama yönteminden kaynaklandığını savundu. Bakan Çelik, sıfırcıların sayılarını azaltmak için ne tür tedbirler alındığı konusunda ise ayrıntı vermedi
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, ÖSS'de 32 bin 177 öğrencinin (0) puan almasının puan hesaplama yönteminden kaynaklandığını ifade ederek, başarısızlığa mazeret olarak belli orandaki yanlış cevabın doğru cevapları götürdüğünü öne çıkardı. Çelik, 0,5 veya daha yüksek puan alamayan adaylar için sözel, sayısal ya da eşit ağırlık puanı hesaplanmadığını kaydederek, "Dolayısıyla söz konusu öğrencilerin hiçbir soruyu doğru çözemediği anlamı doğmamalıdır" dedi.
Bakanın hesabı işte böyle
Uzmanlar ÖSS'de yöneltilen 180 soruda aynı 'şık'kın işaretlenmesi halinde 36 sorunun doğru, 144 sorunun da yanlış olarak cevaplanabileceğini kaydediyorlar! Böyle yapan bir aday neticede sayısal ya da sözel bölümde 0.5 net çıkaramadığı için (0) çekmiş oluyor. Bırakın lise son sınıf öğrencisini, 'test' şeklinde yapılan bir sınavda 'şık' işaretlemesini bilen bir çocuğun bile Bakan Çelik'in hesabına göre 36 doğrusu olması mümkün görünüyor!
Fen ve Anadolu liseleri neden başarılı?
Hüseyin Çelik, ÖSS sınavında Anadolu ve Fen liselerinin başarısıyla ilgili olarak da "Bu okullara öğrenciler sınavla seçilerek alınmaktadır ve bunun doğal sonucu olarak öğrencileri de daha başarılı olmaktadır. Bu temel sebep bilinmesine rağmen söz konusu okulların başarısına ilişkin olarak yapılan farklı değerlendirmeler anlamlı bulunmamaktadır" görüşünü dile getirdi.
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, ÖSS'de 32 bin 177 öğrencinin (0) puan almasının puan hesaplama yönteminden kaynaklandığını ifade ederek, başarısızlığa mazeret olarak belli orandaki yanlış cevabın doğru cevapları götürdüğünü öne çıkardı. Çelik, 0,5 veya daha yüksek puan alamayan adaylar için sözel, sayısal ya da eşit ağırlık puanı hesaplanmadığını kaydederek, "Dolayısıyla söz konusu öğrencilerin hiçbir soruyu doğru çözemediği anlamı doğmamalıdır" dedi.
Bakanın hesabı işte böyle
Uzmanlar ÖSS'de yöneltilen 180 soruda aynı 'şık'kın işaretlenmesi halinde 36 sorunun doğru, 144 sorunun da yanlış olarak cevaplanabileceğini kaydediyorlar! Böyle yapan bir aday neticede sayısal ya da sözel bölümde 0.5 net çıkaramadığı için (0) çekmiş oluyor. Bırakın lise son sınıf öğrencisini, 'test' şeklinde yapılan bir sınavda 'şık' işaretlemesini bilen bir çocuğun bile Bakan Çelik'in hesabına göre 36 doğrusu olması mümkün görünüyor!
Fen ve Anadolu liseleri neden başarılı?
Hüseyin Çelik, ÖSS sınavında Anadolu ve Fen liselerinin başarısıyla ilgili olarak da "Bu okullara öğrenciler sınavla seçilerek alınmaktadır ve bunun doğal sonucu olarak öğrencileri de daha başarılı olmaktadır. Bu temel sebep bilinmesine rağmen söz konusu okulların başarısına ilişkin olarak yapılan farklı değerlendirmeler anlamlı bulunmamaktadır" görüşünü dile getirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.