AVM’lerde cirolar arttı ziyaretçi sayısı azaldı
Alışveriş Merkezleri’nde (AVM) ziyaret sayısı endeksi, Nisan 2019’da geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3 gerilerken, AVM Ciro Endeksi’nin yüzde yüzde 14.2 oranında artış göstermesi dikkat çekti
10.06.2019 00:00:00





Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi'nin Nisan ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre AVM ciro endeksi, 2019 Nisan döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 14.2 artış kaydederek 281 puana ulaştı. AVM'lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Nisan 2019'da İstanbul'da 1.326 TL, Anadolu'da 900 TL olarak gerçekleşirken, Türkiye geneli m2 verimliliği ise Nisan 2019'de 1.071 TL olarak kaydedildi. Nisan ayında, kategoriler bazında m2 verimliliğinde en yüksek artış yiyecek-içecek kategorisinde yaşandı. Yiyecek-içecek kategorisi m2 verimliliği, Nisan'da, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 19.7 oranında bir artış kaydetti. 2018 yılı Nisan ayı ile karşılaştırıldığında AVM'lerdeki teknoloji kategorisi m2 verimliliği yüzde 18.2, hipermarket kategorisi m2 verimliliği yüzde 18, giyim kategorisi m2 verimliliği yüzde 15.8, ayakkabı kategorisi m2 verimliliği yüzde 12.3 ve diğer kategorisi m2 verimliliği yüzde 10.1 oranında artış gösterdi. AVM Ciro Endeksi'nin yüzde 14.2 oranında artış gösterdiği Nisan ayında, ziyaretçi sayısındaki düşüş dikkat çekti. Nisan 2019 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde ise yüzde 3'lük bir azalma yaşandı.
EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.