AVM kiraları markaları zorluyor
BMD Başkanı Sinan Öncel, AVM'lerden yeni kontratların ilk yıl için ciro kirası üzerinden yapılmasını, süre sonunda taraflara tazminatsız fesih hakkı verilmesini istediklerini belirterek, “Devletten de mağaza kiralamalarında KDV’yi ve stopaj oranını yüzde 8’e indirmesini bekliyoruz” dedi
25.03.2019 00:00:00
RECEP BAHAR/İSTANBUL
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, markaların 2019'a verimlilik temelinde yatırım ve büyüme hedefi ile başladığını ancak kiralamalarda karşılaştıkları olumsuzluklar nedeni ile adım atmakta zorlandıklarını söyledi. Öncel, devletin, AVM yönetimlerinin ve mağaza sahiplerinin markaların önünün açması halinde yılsonuna kadar mevcut istihdamlarını yüzde 10 arttırıp en az 40 bin genci iş sahibi yapabileceklerini bildirdi.
BMD'nin İstanbul Beyoğlu'nda düzenlediği Gençlik Zirvesi'nin açılışında konuşan Sinan Öncel, markalı perakende sektörünün dünya ölçeğinde çok büyük fırsatlar barındırdığını vurguladı. Öncel, dikkatleri bu fırsatlara çekmek ve özellikle iddialı gençleri sektöre kazandırmak için zirveyi düzenleme kararı aldıklarını anlattı.
BMD'nin İstanbul Beyoğlu'nda düzenlediği Gençlik Zirvesi'nin açılışında konuşan Sinan Öncel, markalı perakende sektörünün dünya ölçeğinde çok büyük fırsatlar barındırdığını vurguladı. Öncel, dikkatleri bu fırsatlara çekmek ve özellikle iddialı gençleri sektöre kazandırmak için zirveyi düzenleme kararı aldıklarını anlattı.
Büyümenin de bir bedeli var
Türk organize perakende sektörünün son 20 yıldaki büyümesinin dünyada 'örnek vaka' gösterilecek kadar önemli olduğunun altını çizen Öncel, şöyle devam etti:
"Hızlı büyümenin ve markalaşmanın bazı 'yan etkileri' oldu ve şimdi bu yan etkilerin giderilme sürecini yaşıyoruz. Özellikle kiralamalarla ilgili yan etkileri acilen tedavi etmek durumundayız. Tedavi için devletin teşviki ile mağaza sahiplerinin, AVM yönetimlerinin ve markaların ortak akılda buluşması gerekiyor."
Sinan Öncel, organize perakende sektörünün üniversite öğrencileri için de önemli bir fırsat sunduğunu söyledi. Markaların sezon geçişlerinde ilave iş gücüne ihtiyaç duyduğunu hatırlatan Öncel, "Biz bu ihtiyacı, üniversite öğrencisi gençlerimizi iş hayatına hazırlamak ve boş zamanlarını verimli bir şekilde değerlendirip harçlıklarını kazanabilecekleri bir fırsata dönüştürmek istiyoruz. Markalarımızdan gelen yoğun talep üzerine bu konuda bir çalışma yapıyoruz. Tamamladıktan sonra ilgili taraflarla paylaşacağız" dedi.