logo
14 NİSAN 2025

Arçelik, Beko markasıyla Hırvatistan'da da iddialı

10.10.2006 00:00:00
Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, yurt dışında büyüme stratejileri doğrultusunda, eski Yugoslavya'nın Sırbistan ve Bosna'dan sonraki en son halkası olan Hırvatistan pazarındaki yapılanmalarını tamamladıklarını ve buradaki pazar paylarını 3 yıl içinde yüzde 25 seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. Özdemir ve şirketin üst düzey bazı yöneticileri, satış ve pazarlama faaliyetine bu yıl başladıkları Hırvatistan'ın başkenti Zagreb'de, ülkedeki Beko distribütörü olan E-Plus yetkilileri ve bayileriyle bir araya geldi.Bayilerle düzenlenen toplantıda konuşan Özdemir, Koç Topluluğu ve Arçelik hakkında bilgi verirken, zorlu rekabet koşullarına rağmen, Arçelik'in pazarda yüzde 50'den fazla pay ile lider konumda olduğunu vurguladı.Şirketin 2005'te konsolide cirosunu, bir önceki yıla göre avro bazında yüzde 14 artırarak 3,1 milyar avroya çıkardığına ve cirosunun yaklaşık yüzde 40'ını yurt dışı satışlardan elde ettiğine değinen Özdemir, bu oranı önümüzdeki beş yıl içinde yüzde 50'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Dünya genelinde her iki saniyede bir Beko markalı ürün satıldığına işaret eden Özdemir, bu ürünlerin şu ana kadar 250 milyon tüketiciye ulaştığını ifade etti."Hırvatistan, avantajlı bir bölge''Aka Gündüz Özdemir, Arçelik olarak uluslararası pazarda başarılı olma yolunun kendi markalarıyla büyümekten geçtiğine inandıklarını dile getirerek, şöyle devam etti: "Bağımsız araştırma kuruluşu GFK'nin Avrupa, Rusya ve Türkiye dahil olmak üzere 27 ülkeyi kapsayan araştırmasına göre şirketimizin kendi markalarıyla toplam yurt dışı pazar payı bugün yüzde 10'a yaklaşmıştır. Bu, satışlarının yüzde 80'ini kendi markalarıyla gerçekleştiren Arçelik şirketinin yurt dışında büyüme stratejisini hayata geçirdiğinin en somut kanıtıdır.Yurt dışında büyüme stratejimiz doğrultusunda, eski Yugoslavya'nın Sırbistan ve Bosna'dan sonra en son halkası olan Hırvatistan pazarındaki yapılanmamızı da tamamladık. Uzun süredir incelediğimiz bu pazardaki faaliyetlerimize bu yıl içinde başladık. Beko markasının yeni hedefi olan Hırvatistan pazarı, Romanya'daki fabrikamıza olan lojistik yakınlığı, serbest ticaret imkanı ve ürün özelliklerindeki uyum açısından çok avantajlı bir bölge.''"3 yılda yüzde 25'lik pazar payı hedefi''Arçelik Genel Müdürü Özdemir, stratejik planları doğrultusunda bu pazarda güçlü ve etkin dağıtım sistemi oluşturarak büyümeyi hedeflediklerini ve çalışmaları bayilere odaklanarak sürdürdüklerini belirterek, Hırvatistan'da ilk etapta dağıtım kanalları oluştururken ana ürün gruplarında 250'nin üzerinde farklı modelden oluşan ürün gamını tüketicilere sunduklarını söyledi.Beko markasıyla Hırvatistan'da 2007'de yüzde 10 pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini kaydeden Özdemir, gelecek yıl Sırbistan, Slovenya, Bosna, Makedonya ve Hırvatistan'ı içeren bölge için belirledikleri ciro hedefinin 80 milyon avro olduğunu bildirdi. Özdemir, bir araya geldiği Hırvat gazetecilerin sorularını yanıtlarken de, iyi şartlarda işbirliği yaptıkları E-Plus ile pazarda Beko ürünleri ve hizmet kalitesini göstererek iyi bir yer alacaklarına inandıklarını dile getirdi. Hırvatistan pazarındaki hedefleri E-Plus ile birlikte belirlediklerine işaret eden Özdemir, "Hırvatistan'da pazar payımızı 3 yıl içinde yüzde 25 seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz. İlk stratejimizi de bunun üzerine kuruyoruz'' dedi."2006 yılı ciro beklentisi 3,6 milyar avro''Özdemir, Arçelik'in Koç Topluluğunun lokomotif şirketlerinden biri olduğunu vurgulayarak, ARGE'ye yapılan yatırımlar sayesinde şirketin 300'den fazla patent sahibi olduğunu vurguladı. Şirket cirosunun yıl sonunda geçen yıla göre artacağını belirten Özdemir, 2006 yılı sonunda cironun 3,6 milyar avroya ulaşmasını beklediklerini bildirdi. Aka Gündüz Özdemir, Avrupa'daki rekabete ilişkin bir soru üzerine, her ülkede farklı markalarla rekabet içinde olduklarını ve Avrupa'da hemen hemen her markayı rakip olarak gördüklerini söyledi. Özdemir, "Stratejik olarak sektöründe başarılı, en iyi firmalar bizim en iyi rakiplerimizdir. Çünkü en iyiye göre pozisyon almak, daima izlediğimiz bir stratejidir. Rekabetin boyutunu bu seviyede tutarak, çok daha hızlı gelişme imkanı bulabiliriz'' şeklinde konuştu."2008'de ikincilik hedefi''Hırvatistan'da Elipso zincir mağazaları ile Beko'nun distribütörlüğünü üstlenen E-Plus'ın sahibi Bernard Sepetanc da, şu anda 25 adet bayii olmak üzere 125 satış noktasında Beko ürünlerinin satıldığını, önümüzdeki dönemde daha büyük satış yerlerinde de bu ürünlerin satışının gerçekleştirileceğini söyledi. Sepetanc, hedeflerinin Hırvatistan'da beyaz eşya ürünlerinin satıldığı her yerde Beko ürünlerinin de satışının yapılması olduğuna dikkat çekerek, Beko'nun hem fiyatı hem de kalitesiyle Hırvatistan pazarında büyük potansiyeli bulunduğunu vurguladı. Bernard Sepetanc, piyasa payı açısından 2007 yılında pazarda üçüncü, 2008 yılında ise ikinci olmayı hedeflediklerini bildirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
İktidara yeni anayasa sorusu
Hüseyin Baş Samsun'da konuştu
Vefatının 5. yıl dönümünde
BTP, Prof. Dr. Haydar Baş'ı anıyor
İYİ Parti Genel Başkanı Dervişoğlu
'Hedef üniter yapıya zarar vermek'
Mısır lideri Sisi Körfez turunda
Önce Katar'a gitti sırada Kuveyt var
Narin Güran Davası
Mahkemeden dikkat çekici notlar
'Tarife savaşında herkes kaybedecek'
Çin lideri Şi Güneydoğu Asya turuna çıktı
Böyle anne olmaz olsun
Bebek devlet korumasına alındı
Türkiye ne ara bu hale geldi?
Başakşehir'de 880 kg uyuşturucu madde ele geçirildi
Milletimiz dolandırıcıların kıskacında
23 ilde 9 milyarlık yasa dışı bahis ve dolandırıcılık operasyonu
İsrail, yüz binlerce Filistinliyi zorla göç ettiriyor
İtiraf İsrail Savunma Bakanı'ndan geldi
Rümeysa öztürk ile ilgili gelişme
ABD Dışişleri Bakanlığı kanıt bulamadı
Husiler, İsrail'e balistik füze saldırısı düzenledi
ABD Yemen'i vurdu: 5 ölü, 13 yaralı
Takibe devam
Fener kazandı, Sivas ateşe düştü
Soba faciası
Antalya'da 3 ölü, 2 yaralı
Amasya'da şiddetli deprem
Çevre illerden de hissedildi
İktidara yeni anayasa sorusu
Hüseyin Baş Samsun'da konuştu
Vefatının 5. yıl dönümünde
BTP, Prof. Dr. Haydar Baş'ı anıyor
İYİ Parti Genel Başkanı Dervişoğlu
'Hedef üniter yapıya zarar vermek'
Mısır lideri Sisi Körfez turunda
Önce Katar'a gitti sırada Kuveyt var
Narin Güran Davası
Mahkemeden dikkat çekici notlar
'Tarife savaşında herkes kaybedecek'
Çin lideri Şi Güneydoğu Asya turuna çıktı
Böyle anne olmaz olsun
Bebek devlet korumasına alındı
Türkiye ne ara bu hale geldi?
Başakşehir'de 880 kg uyuşturucu madde ele geçirildi
Milletimiz dolandırıcıların kıskacında
23 ilde 9 milyarlık yasa dışı bahis ve dolandırıcılık operasyonu
İsrail, yüz binlerce Filistinliyi zorla göç ettiriyor
İtiraf İsrail Savunma Bakanı'ndan geldi
Rümeysa öztürk ile ilgili gelişme
ABD Dışişleri Bakanlığı kanıt bulamadı
Husiler, İsrail'e balistik füze saldırısı düzenledi
ABD Yemen'i vurdu: 5 ölü, 13 yaralı
Takibe devam
Fener kazandı, Sivas ateşe düştü
Soba faciası
Antalya'da 3 ölü, 2 yaralı
Amasya'da şiddetli deprem
Çevre illerden de hissedildi
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.