...İbadete düşkünlüğü ile tanınırdı. Ebu'd-Derda der ki: "Sefere çıktığımız hararetli ve sıcak günlerde cemaat içinde yalnız Resulullah (sav) ile Abdullah b. Revaha oruçlu olurdu". Hz Abdullah Akabe Biatında bulunmuş 12 temsilciden biri idi. Mute savaşında Hz Cafer'den sonra vurulup şehit oldu. Şehid KomutanlarAbdullah b. Revaha, Hazrec kabilesindende kendisi güçlü bir şairdi. Peygamberimizin şairlerinden biri de Abdullah b. Revaha idi. Müşriklerin hiciv şiirlerine karşılık verirlerdi.İbadete düşkünlüğü ile tanınırdı. Ebu'd-Derda der ki: "Sefere çıktığımız hararetli ve sıcak günlerde cemaat içinde yalnız Resulullah (sav) ile Abdullah b. Revaha oruçlu olurdu". Hz Abdullah Akabe Biatında bulunmuş 12 temsilciden biri idi. Mute savaşında Hz Cafer'den sonra vurulup şehit oldu.Mute Savaşı'nın Bahşettiği Hikmetlerİslam'da harp, hakkın tebliği önündeki engelleri kaldırmaya yönelik bir savunma mantığı ile vuku bulur. İslam'ın doğuşunda Hakk'ın karşısına dikilen dört çeşit düşman vardı. Bunlar: müşrikler, yahudiler, münafıklar ve hıristiyanlardı.Mute savaşı, Müslümanların hıristiyan Romalılarla ilk fiili savaşı sayılır. Bundan önce, hıristiyan Romalılarla Müslümanların münasebeti elçiler ve mektuplar vasıtasıyla olmuştur. Zaten Mute savaşının çıkış sebebi Resulullah'ın (sav) elçisi olan Umeyr oğlu Haris'in hıristiyanlarca öldürülmesiydi.Elçinin öldürülmesi adi bir vaka olmayıp, İslam'a açıkça bir taarruzdu. İslam'a karşı açık ve alçakça icra edilen bu taarruz affedilemezdi tabii. Zira, davaya olan açık saldırıda, Allah'ın ve bütün Müslümanların hukuku çiğnenmekteydi. Bu sebeple bu saldırı cevapsız kalmamalıydı. Resulullah'ın elçisinin öldürülmesi; kafirlerin ve küfür mantığınınhiçbir ölçü ve esasa dayanmadığını, beşeri hukuku bile hiçe saydığını, insan hat ve hürriyetlerini tanımadığını, taassup ve peşin fikirle her türlü ihaneti, hile ve desiseyi meşru kabul ettiğini göstermektedir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.