İletişim ve elektronik haberleşmenin iş ve özel yaşama damgasını vurduğu günümüzde, tüm dünya genelinde yaklaşık 793 milyon yetişkin okuma - yazma bilmiyor. Bu sayı sanayi ülkelerinde de çok yüksek
DIŞ HABERLER MERKEZİ
UNESCO'nun Almanya Komisyonu'nun 8 Eylül Dünya Okuma-Yazma Günü'nde açıkladığı 2011 Eğitim Raporu'na göre, 2000 yılında dünya çapında 860 milyon olan okuma-yazma bilmeyenlerin sayısı 70 milyon geriledi. Ancak son yılların bu düşüşe pek bir etkisi olmadı. UNESCO'nun Almanya Komisyonu Genel Sekreteri Roland Bernecker, bunun nedeninin, eğitim programlarının ve politik çabaların yetersizliği olduğunu söyledi. Küresel malî krizin de durumu vahimleştirip zaten yetersiz olan bu çabaların daha da azalmasına sebebiyet verdiğini kaydetti.UNESCO'nun 2011 Dünya Eğitim Raporu'na göre, okuma-yazma bilmeyenlerin yarısından fazlası, dünyada nüfusu en yoğun olan Çin, Hindistan, Bangladeş ve Pakistan gibi ülkelerde yaşıyor. Okuma - yazma bilmeyenlerin üçte ikisini ise kadınlar oluşturuyor. İstatistikler sanayi ülkelerinde de okuma - yazma bilmeyenlerin oranının sanılandan çok daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Hamburg Üniversitesi tarafından bu yıl yapılan araştırmaya göre, Almanya'da 18 ile 64 yaşları arasında yaklaşık 7 buçuk milyon kişi, okuyup yazmakta zorlanıyor ya da okuma - yazma bilmiyor. Ancak bunların çok küçük bir kısmı, bunu itiraf edip okuma - yazma kurslarına katılıyor. Yılda yaklaşık 20 bin yetişkin, Alman Halk Eğitim Merkezleri'nin verdiği kurslara başvuruyor. Bu sayının neden bu kadar düşük olduğunu, Halk Eğitim Merkezleri Birliği'nin Başkanı Rita Süssmuth şöyle açıklıyor: "Bu sinsice, farkedilmeden gelişen bir süreçti. Daha 1990'lı yıllara kadar kimse Almanya'da bir okuma-yazma sorunu olabileceğini kabul etmek istemiyordu. Bu sorun hastalıklardan kaynaklanabiliyor, tam teşhisi konulamamış öğrenme engelliler var, evlerinde kitap bulunmayan, değişik sorunları olan aileler var. Bu soruna hazırlıklı olmayan öğretmenler, bireysel teşvikteki eksiklikler... Yani bu sorunun tek bir nedeni yok. Daha ziyade bir sorun yığınından bahsetmek mümkün." UNESCO'nun Almanya Komisyonu'nun Genel Sekreteri Roland Bernecker, Almanya'da yaklaşık 100 bin yeni kursa daha ihtiyaç olduğunu vurguluyor.
DIŞ HABERLER MERKEZİ
UNESCO'nun Almanya Komisyonu'nun 8 Eylül Dünya Okuma-Yazma Günü'nde açıkladığı 2011 Eğitim Raporu'na göre, 2000 yılında dünya çapında 860 milyon olan okuma-yazma bilmeyenlerin sayısı 70 milyon geriledi. Ancak son yılların bu düşüşe pek bir etkisi olmadı. UNESCO'nun Almanya Komisyonu Genel Sekreteri Roland Bernecker, bunun nedeninin, eğitim programlarının ve politik çabaların yetersizliği olduğunu söyledi. Küresel malî krizin de durumu vahimleştirip zaten yetersiz olan bu çabaların daha da azalmasına sebebiyet verdiğini kaydetti.UNESCO'nun 2011 Dünya Eğitim Raporu'na göre, okuma-yazma bilmeyenlerin yarısından fazlası, dünyada nüfusu en yoğun olan Çin, Hindistan, Bangladeş ve Pakistan gibi ülkelerde yaşıyor. Okuma - yazma bilmeyenlerin üçte ikisini ise kadınlar oluşturuyor. İstatistikler sanayi ülkelerinde de okuma - yazma bilmeyenlerin oranının sanılandan çok daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Hamburg Üniversitesi tarafından bu yıl yapılan araştırmaya göre, Almanya'da 18 ile 64 yaşları arasında yaklaşık 7 buçuk milyon kişi, okuyup yazmakta zorlanıyor ya da okuma - yazma bilmiyor. Ancak bunların çok küçük bir kısmı, bunu itiraf edip okuma - yazma kurslarına katılıyor. Yılda yaklaşık 20 bin yetişkin, Alman Halk Eğitim Merkezleri'nin verdiği kurslara başvuruyor. Bu sayının neden bu kadar düşük olduğunu, Halk Eğitim Merkezleri Birliği'nin Başkanı Rita Süssmuth şöyle açıklıyor: "Bu sinsice, farkedilmeden gelişen bir süreçti. Daha 1990'lı yıllara kadar kimse Almanya'da bir okuma-yazma sorunu olabileceğini kabul etmek istemiyordu. Bu sorun hastalıklardan kaynaklanabiliyor, tam teşhisi konulamamış öğrenme engelliler var, evlerinde kitap bulunmayan, değişik sorunları olan aileler var. Bu soruna hazırlıklı olmayan öğretmenler, bireysel teşvikteki eksiklikler... Yani bu sorunun tek bir nedeni yok. Daha ziyade bir sorun yığınından bahsetmek mümkün." UNESCO'nun Almanya Komisyonu'nun Genel Sekreteri Roland Bernecker, Almanya'da yaklaşık 100 bin yeni kursa daha ihtiyaç olduğunu vurguluyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.