Vatandaş ‘yerli oto’yu göremeyecek!
Yerli otomobilin organizasyonunu gerçekleştiren YRD İstanbul’un Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Karadeniz, yerli otomobilin ön gösterim araçlarının henüz vatandaşlarla buluşması için erken olduğunu belirterek, “Marka lansmanı daha sonraki bir aşama. Marka lansmanıyla araçlar 7 bölgeyi dolaşacak ve vatandaşlarla buluşturulacak” dedi. Bu konuda saptanan bir tarih yok





YRD İstanbul'un Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Karadeniz, Türkiye'nin Otomobili'nin tanıtım organizasyonu projesine ve bu süreçte yaşananlara ilişkin açıklamalarda bulundu. Türkiye'nin Otomobili ön gösterim aracı tanıtımı projesine yaklaşık 1.5 ay önce Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın talimatıyla başladıklarını aktaran Karadeniz, "Ben şahsen Kasım ayı başı gibi otomobilleri gördüm onların heyecanın nedenlerini çok net anladım ve bu heyecanı birebir yaşamaya ben de başladım" diye konuştu. Yaklaşık 17 bin metrekarelik bir alanı yeniden düzenleyerek etkinlik alanı oluşturduklarını söyleyen Karadeniz, "Aşağı yukarı 11 bin 500 metrekarelik bir alanına asfalt dökerek, ulaşım olanaklarını planlayarak ve çadırlarla çözüm üreterek bir etkinlik alanı oluşturmaya başladık. Bu çalışma 636 kişilik bir ekiple bir buçuk aylık bir sürede ortaya çıktı" dedi. Kasım ayında otomobilleri görmesinden dolayı işe başlarken TOGG ile bir gizlilik anlaşması yaptıklarını aktaran Karadeniz, aracı görmüş olmasının heyecanlarını daha da artırdığını ve işe daha farklı bir açıdan bakmalarını sağladığını vurguladı. İşe başlarken bin 557 kişilik bir oturma düzeni planladıklarını ancak son gece yeniden düzenlemeler yaptıklarını belirten Karadeniz, "Baktık bu 2 binlerin üzerine çıkacak ve elemek çok mümkün değil. 2 bin 100 kişilik bir oturma düzeni planladık ve salon tamamen doldu, bir kişilik bile yer yoktu. Ayrıca 500 civarında da basın mensubu takip etti" şeklinde konuştu.
Vatandaş ne zaman görecek?
Karadeniz, gösterim araçlarının Türkiye'de dolaştırılması ve vatandaşlara gösterilmesi yönündeki beklentilere ilişkin de değerlendirmelerde bulundu. Vatandaşların aracı görme isteğinin farkında olduklarını vurgulayan Karadeniz, sözlerini şöyle tamamladı: "Ben, TOGG CEO'muz Gürcan Karakaş ve Pazarlama Müdürü Çağ Günaçar'ın marka lansmanı sırasında böyle bir projelerinin olduğunu biliyorum. Gürcan Bey de Çağ Bey de sonraki dönemlerde bu tip planlamalar yapacaklarından bahsettiler. Ama bugün için erken. Çünkü 27 Aralık'ta yaptığımız bir ön gösterimdi yani bir lansman bile değildi aslında. Marka lansmanı daha sonraki bir aşama ve marka lansmanıyla birlikte bildiğim kadarıyla araçlar 7 bölgeyi dolaşacak ve vatandaşlarla buluşturulacak. Türk insanı bunu hak ediyor. Yıllardır beklediğimiz bir şeydi bu. Herkesin belki yakından görmesi, temas etmesi, dokunması çok katkı sağlayacaktır. Pazarlama stratejisi olarak da çok katkı sağlayacaktır." Karadeniz, lansman konusunda bir tarih vermedi.
Bundan sonraki takvim muamma
Yeni Mesaj'ın edindiği bilgiye göre marka lansmanı 'otomobilin markası' belli olduktan sonra yapılacak. Dahası marka lansmanının olabilmesi için araçların seri üretimi için adım atılması gerekiyor. Bütün bunların ne zaman olacağı belli değil. Vatandaşlar, 27 Aralık'ta ön gösterimi yapılan prototip araçları ise göremeyecek. Söz konusu araçların marka lansmanında kullanılıp kullanılmayacağı ise belirsizliğini koruyor.
YENİ MESAJ/AA