Türkiye’de e-ticaret hacmi büyüyor
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını online platformlara taşımaları Türkiye’deki e-ticaret pazarının daha çok büyümesine ve gelişmesine önemli katkılar sağlıyor
12.10.2018 00:00:00





Ağustos 2018'de Türkiye pazarına iddialı bir giriş yapan, Avrupa'nın önde gelen moda arama motorlarından GLAMI, Türkiye'nin potansiyeline inanıyor ve markaların da e-alışveriş potansiyelini değerlendirmeleri gerektiğini söylüyor. TÜBİSAD'ın son raporuna göre 2017 yılında Türkiye'de e-ticaret pazarı hacmi 42.2 milyar TL'ye ulaştı. 23 milyar TL ile online perakende, gelirlerin %55'ini oluşturdu.
2011'den bu yana yıllık %29'luk bileşik büyüme hızı ile Türkiye'de online perakendenin 2022 yılında elde edilen gelirleri ikiye katlayacağı öngörülüyor. Türkiye'nin e-ticaret pazarında çok avantajlı bir ülke konumunda olduğunu söyleyen GLAMI Türkiye Ülke Müdürü Sabina Kabusheva, alışveriş potansiyeli olarak bakıldığında e-ticaret alanında Türkiye'de hızlı bir büyüme gözlemlediklerini ve bunun Türk pazarını bir cazibe merkezi haline getirdiğinin altını çiziyor. Kabusheva, büyüyen e-ticaret pazarında markaların online alışverişe daha çok yatırım yapmalarının rekabet güçlerini artırmak adına çok büyük önem taşıdığını söylüyor.
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.