Türkiye makarnacılarının hedefi Rusya pazarı
Türkiye makarna sanayicilerinin yeni hedefi Rusya pazarı. Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, Rusya'nın kendileri için çok önemli bir ülke olduğunu söyledi
15.09.2015 00:00:00
Türkiye makarna sanayicilerinin yeni hedefi Rusya pazarı. Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, Rusya'nın kendileri için çok önemli bir ülke olduğunu söyledi. Kendi üretimi de olan Rusya'nın makarnayı ağırlıklı olarak İtalya'dan aldığını kaydeden Külahçıoğlu, Türkiye'den çok az makarna alındığını, bunun artırılması için çaba sarf etmeleri gerektiğini söyledi. Kolahçıoğlu, "Rusya pazarındaki payımızı arttırmak istiyoruz. İhmal ettiğimiz pazarlardan birisi açıkçası. İhracatımız var ancak az. O pazarda mutlaka yer almamız lazım" diye konuştu. Dünya makarna üretimini yüzde 10'unu Türkiye'nin gerçekleştirdiğini ve ihracattaki sıralamada Türkiye'nin ikinci konumda olduğunu söyleyen Külahçıoğlu şöyle konuştu: "Ağırlıklı olarak ihracat yaptığımız pazarlar Afrika ve Asya. Türkiye, yüzde 58 Afrika pazarına yüzde 35 oranında Asya pazarına ihracat yapıyor. AB ile ilgili bazı kota engelleri var. O nedenle AB'ni ihracatımız maalesef kısıtlı kalıyor. En önemli hedef pazarlarımızdan birisi Rusya. Aslında komşu bir ülkemiz ve ciddi bir makarna tüketicisi. Yüklü miktarda 140-150 milyon dolar civarında ithalatı söz konusu. Ancak Türkiye buradan yeterince pay alamıyor. Önümüzdeki dönemde Rusya pazarını birinci öncelikli olarak hedef pazar tanımlaması yaptık dernek olarak Türkiye Makarna Sanayiciler Derneği olarak. Türk makarnasını orada tanıtmak için bazı faaliyetlerde bulunacağız. Gerek Rus tüketicisine gerekse Rus basınında bu konun gündeme gelmesini arzu ediyoruz. Elimizden geleni yapacağız. Çünkü kalite olarak dediğim gibi ağırlıklı olarak İtalyan makarnası ithal edildiği için onlarla karşılaştıracak olursak kalite olarak hiçbir farkı yok, hatta daha iyi olduğunu söyleyebiliriz."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.