Turkcell’de işler tıkırında
Turkcell Grubu, 2020 yılının ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 17.3 artışla 6.7 milyar TL gelir elde etti. 2020 yılının ilk çeyreğinde 679 bin net faturalı müşteri kazanan Turkcell, birinci çeyrekler karşılaştırıldığında son 20 yılın en yüksek müşteri kazanımını gerçekleştirdi.
29.04.2020 14:17:00





RECEP BAHAR / DETAY HABER
Altyapı yatırımları ve dijitalleşmenin lideri Turkcell, 2020 yılının ilk çeyreğine güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla başladı. Güçlü büyümesini 2020'ye taşıyan Turkcell Grubu konsolide bazda toplam gelirlerini, geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17.3 artışla 6.7 milyar TL'ye çıkardı. Turkcell'in 2020 yılı ilk çeyrek net kârı 873 milyon TL olarak gerçekleşti. Turkcell 1. çeyrekte 679 bin yeni faturalı müşteri kazanarak faturalı müşteri bazını yüzde 63'e çıkardı.
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, yaptığı açıklamada, içinde bulunduğumuz dönemde telekom sektörünün hayati öneminin bir kez daha yaşayarak deneyimlendiğine işaret ederek, şunları söyledi: "Turkcell olarak 2020'nin ilk çeyreğinde güçlü bir performans ortaya koyduk. Yine mobil ARPU (abone başına gelir) büyümemiz yıldan yıla yüzde 21.5 artarak 46.3 TL'ye ulaştı. Yine yılın ilk üç ayında, 2020 için toplam 1 milyon yeni müşteri hedefimizin yüzde 60'ından fazlasını da gerçekleştirmiş olduk. Vatandaşlarımızın Turkcell'i tercih etmesi, Turkcell'e gösterdikleri teveccüh bizim en büyük mutluluğumuz, en önemli motivasyon kaynağımız."
Superbox abone sayısı arttı
Evden çalışma ve uzaktan eğitimin başlaması ile birlikte fiber hızında internete olan talebin hızla arttığını belirten Murat Erkan, "Turkcell olarak dünyanın en güçlü mobil ve fiber şebekelerinden birisine sahibiz. Biz bu güçlü şebekeyi bugünler için kurduk. Son dönemde şebekemizdeki trafik yüzde 35 arttı. 4.5G'de kişi başı ortalama data kullanımının bazı günler rekor kırarak, Mart ayı ortalamasında 13 GB'a yükseldiğini görüyoruz. Vatandaşlarımız fiber hızında internete ihtiyaç duyuyor. Bu ihtiyacın en büyük göstergesi Superbox abone sayımızdaki artış. Bugün Türkiye'nin her köşesinden 400 bin kişi ve küçük şirket yüksek hızlı internet kullanmak için Superbox'ı tercih ediyor. Superbox kullanımındaki bu hızlı artış, vatandaşlarımızın fibere olan ihtiyacını göstermesi açısından da önemli. Bu vesile ile zaman kaybetmeden fiberde ortak altyapı çalışmalarına başlamamız gerektiğinin altını bir kez daha çizmek isterim" dedi.
Dijital servisler büyüyor
Turkcell'in yenilikçi çözümleriyle öne çıkan dijital servisleri, 2019'da açıkladığı üç yıllık hedefleri ile paralel olarak tekil bazda büyümeye devam ediyor. Kullanıcıların evlerinde kalmayı tercih ettikleri bu dönemde, Turkcell'in dijital servisleri, bu çeyrekte elde edilen tekil gelir bazında yıldan yıla yüzde 29 büyüdü. Türkiye'nin iletişim ve yaşam platformu BiP üzerinden yapılan görüntülü görüşme süresi yüzde 51 artışla Mart ayında 6.5 milyon dakikaya ulaşırken, grup görüntülü görüşme süresi ise 10 katına çıkarak 3.6 milyon dakika ile rekor kırdı. TV+ platformunda izlenme süreleri günlük 10 saatin üzerine çıkarken, Mart ayında kullanıcıların aktiflik oranı ise yüzde 50 arttı. COVID-19 salgınına karşı ulusal mücadele verdiğimiz bugünlerde Turkcell, ekosistemin canlılığını kaybetmemesi amacı ile Mart ayında 26 milyon TL'lik dev bir destek paketi hazırladı. Bu kapsamda kapatılan AVM mağazaları hâlâ açıkmış gibi destek sağlanırken, çalışma saatleri kısaltılan mağazalar da desteklendi.
1600 kurum Turkcell ile verilerini uzaktan yönetiyor
Kurumlara uçtan uca dijital dönüşüm hizmeti sunan Dijital İş Servisleri'nin gelirleri 2020'nin ilk çeyreğinde yıldan yıla yüzde 42 arttı. IT çözüm sağlayıcısı olarak pazarda ilk üçte yer alan Dijital İş Servisleri bu dönem içerisinde 700'e yakın yeni proje aldı. Genel Müdür Murat Erkan, "Yaklaşık 1600 kurum şu anda veri merkezi hizmetlerimizden yararlanıyor" dedi. Öte yandan 2019 yılında 7 milyar TL'den fazla yatırım ile Turkcell, 2020 yılında da yatırımlarını aralıksız sürdürüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.