Türk tekstili Çin'inkinden pahalı
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, tekstilde Çin'in birim fiyatına göre yüzde 40
daha yüksek fiyatla ürün sattıklarını ifade ederek, önümüzdeki 2 yılda ihracatlarını 16.1 milyar dolardan 20 milyar dolara çıkarmayı amaçladıklarını ifade etti
15.02.2013 00:00:00
Üretim, ihracat ve istihdamda pek çok ilke imza atarak Türk moda endüstrisine yön veren İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), 2023 projeksiyonunda ilk aşama olarak belirlenen 20 milyar dolarlık ihracat hedefini tutturacak projeleri uygulamaya soktu.
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, yönetim kurulu üyeleriyle birlikte düzenlediği basın toplantısında hazır giyimin son 25 yıl boyunca Türkiye ekonomisinin amiral gemisi olduğunu vurgulayarak, bu konumunu daha da güçlendirecek projelere start verdiklerini söyledi. Hikmet Tanrıverdi, 2023 için belirlenen 52 milyar dolarlık hazır giyim ihracatında psikolojik sınırlardan ilki olan 20 milyar doları yakalamak ve geleceği bugünden kurgulamak için üzerinde uzun zamandır çalıştıkları yerel ve global projeleri hayata geçirdiklerini bildirdi. Bu kapsamda bilişim alt yapısından, yeni pazar alternatiflerine; eğitimli işgücünden teknoloji odaklı tasarım merkezine kadar pek çok çalışmayla sektöre yeni bir yön çizmek istediklerini anlatan Tanrıverdi, “Rekabet koşullarının her geçen gün daha da zorlaştığı günümüzde hazır giyim ekonomisinden yüksek katma değerli moda ekonomisine geçişi hızlandırmamız gerekiyordu. Bunun adımlarını attık” dedi.
Çin'den pahalı satıyoruz
Öncesinde yaşanan krizler nedeniyle son derece zor geçmesi beklenen 2012'yi miktar bazında artışla 16.1 milyar dolar ihracat ile kapattıklarını hatırlatan İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, konuşmasında sektöre ilişkin şu bilgileri verdi:
• 2013 yılının Ocak ayında ise yüzde 14.6 oranında artış yakaladık ve 1.4 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Böylece daha yılın ilk ayında Türkiye'nin 3 katı bir performans ortaya koyduk.
• Hazır giyim sektörü olarak, üretim ve istihdamda gıdadan sonra en büyük imalat sanayi koluyuz. İmalat sanayi içinde üretimde yüzde 6.4, istihdamda ise yüzde 14.3'lük paya sahibiz.
• Üretimde 450 bin kişiye iş veriyoruz. Yüzde 50'lik oran ile kadın istihdamında lideriz. Perakendeyle birlikte çalışan sayımız 1.5 milyonu geçti. 2023 yılı hedefimiz ise üretimde ilave 1 milyon, toplam 3 milyon kişiyi istihdam etmek...
• Amerika'dan Afrika'ya, Avrupa'dan Asya kıtasına kadar, her coğrafyada 195 ülkeye hazır giyim ürünü ihraç ediyoruz. Dünyanın en büyük 6'ıncı hazır giyim ihracatçısı konumundayız.
• Türkiye'de 24 sektör arasında mücevher ve savunma sanayinin ardından 18 dolar/kilo ile en fazla katma değerli ürün ihraç eden ilk üç sektör arasındayız.
• AB ortalama ithal birim fiyatına göre yüzde 31 ve Çin'in birim fiyatına göre yüzde 40 daha yüksek fiyatla ürün satıyoruz. 2009 yılından 2012 yılına pazar payımız yüzde 12.4'ten yüzde 13.2'ye yükselttik.
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, yönetim kurulu üyeleriyle birlikte düzenlediği basın toplantısında hazır giyimin son 25 yıl boyunca Türkiye ekonomisinin amiral gemisi olduğunu vurgulayarak, bu konumunu daha da güçlendirecek projelere start verdiklerini söyledi. Hikmet Tanrıverdi, 2023 için belirlenen 52 milyar dolarlık hazır giyim ihracatında psikolojik sınırlardan ilki olan 20 milyar doları yakalamak ve geleceği bugünden kurgulamak için üzerinde uzun zamandır çalıştıkları yerel ve global projeleri hayata geçirdiklerini bildirdi. Bu kapsamda bilişim alt yapısından, yeni pazar alternatiflerine; eğitimli işgücünden teknoloji odaklı tasarım merkezine kadar pek çok çalışmayla sektöre yeni bir yön çizmek istediklerini anlatan Tanrıverdi, “Rekabet koşullarının her geçen gün daha da zorlaştığı günümüzde hazır giyim ekonomisinden yüksek katma değerli moda ekonomisine geçişi hızlandırmamız gerekiyordu. Bunun adımlarını attık” dedi.
Çin'den pahalı satıyoruz
Öncesinde yaşanan krizler nedeniyle son derece zor geçmesi beklenen 2012'yi miktar bazında artışla 16.1 milyar dolar ihracat ile kapattıklarını hatırlatan İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, konuşmasında sektöre ilişkin şu bilgileri verdi:
• 2013 yılının Ocak ayında ise yüzde 14.6 oranında artış yakaladık ve 1.4 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Böylece daha yılın ilk ayında Türkiye'nin 3 katı bir performans ortaya koyduk.
• Hazır giyim sektörü olarak, üretim ve istihdamda gıdadan sonra en büyük imalat sanayi koluyuz. İmalat sanayi içinde üretimde yüzde 6.4, istihdamda ise yüzde 14.3'lük paya sahibiz.
• Üretimde 450 bin kişiye iş veriyoruz. Yüzde 50'lik oran ile kadın istihdamında lideriz. Perakendeyle birlikte çalışan sayımız 1.5 milyonu geçti. 2023 yılı hedefimiz ise üretimde ilave 1 milyon, toplam 3 milyon kişiyi istihdam etmek...
• Amerika'dan Afrika'ya, Avrupa'dan Asya kıtasına kadar, her coğrafyada 195 ülkeye hazır giyim ürünü ihraç ediyoruz. Dünyanın en büyük 6'ıncı hazır giyim ihracatçısı konumundayız.
• Türkiye'de 24 sektör arasında mücevher ve savunma sanayinin ardından 18 dolar/kilo ile en fazla katma değerli ürün ihraç eden ilk üç sektör arasındayız.
• AB ortalama ithal birim fiyatına göre yüzde 31 ve Çin'in birim fiyatına göre yüzde 40 daha yüksek fiyatla ürün satıyoruz. 2009 yılından 2012 yılına pazar payımız yüzde 12.4'ten yüzde 13.2'ye yükselttik.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.