Türk Kızılayı 'Güvenli Kan, Kaliteli Hizmet' sloganıyla başlatılan çalışmalar kapsamında, ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi almaya hak kazandı Türk Kızılay Derneği'nin Kan Hizmetleri Yönetimi Kalite Koordinatörlüğünce Şubat 2005'te başlatılan "kalite yönetim sistemi" çalışmaları tamamlandı. TÜV Rheinland tarafından 26-30 Haziran 2006 tarihleri arasında gerçekleştirilen belgelendirme denetimi sonrasında Türk Kızılayı Kan Hizmetleri Yönetimi Bölümü, Orta Anadolu, Ege, Karadeniz, Doğu ve Güney bölgesel kan merkezleri, İstanbul-Çapa, İstanbul-Zeynep Kamil, Bursa, Düzce, Balıkesir, Eskişehir, Kayseri, Konya, Zonguldak, Sivas, Adana, İskenderun, Diyarbakır, Antalya, Denizli, Samsun kan merkezleri ile Edirne, İzmit, Çanakkale, Karabük, Isparta, Manisa, Aydın, Ödemiş, Rize kan istasyonlarına ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi verildi. Yeni açılan merkez ve istasyonlar dikkate alınarak, her yıl kapsam genişletilecek. Bu çerçevede, JCI laboratuvar akreditasyonu ile tıbbi laboratuvarlarda kalite ve yeterlilik için özel gereklilikleri içeren ISO 15189:2003 akreditasyonu alınması için çalışmalar devam edecek.Ramazan için özel mesaiAçıklamada, ayrıca ramazan ayında vatandaşların dini vecibelere yoğunlaştığı ve kan bağışlama konusunda tedirginlik yaşadığı ifade edilerek, bu ayda ülke genelinde kan ihtiyacının arttığı belirtildi. Ramazanda yaşanacak kan sıkıntısının önüne geçebilmek için acil eylem planı hazırlandığı bildirilen açıklamada, şunlar kaydedildi: "Diyanet İşleri Başkanlığının desteğiyle din görevlilerinin hutbe ve vaazlarında kan bağışı hakkında halkı bilgilendirmeleri, kan bağışına teşvik etmeleri istenmiş, hizmete kolay ulaşılabilirliği sağlamak ve insanların tedirginliklerini ortadan kaldırmak amacıyla iftardan ve teravih namazlarından sonra camilerde, alışveriş merkezlerinde, ramazan eğlencelerinde gezici ekiplerin düzenlenmesi planlanmıştır. Kan birimlerimiz 24 saat kan bağışı için açıktır."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.