Uygulanan yanlış politikalar sebebiyle Ramazan ayında tüketicilerin alım gücünün düştüğü ifade edildi. Temel gıda ürünlerinde fiyatlar aratarken, üreticiden tüketiciye ürün fiyatlarında yüzde 410'a varan artışlar yaşandığı belirtildi.
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, üreticilerin ürünlerini çok ucuza satarak ayakta kalmaya çalıştığını ve tüketicinin ise pahalı aldığı için gerektiği gibi dengeli beslenemediğini söyledi. Bayraktar, daha önce de gündeme getirdikleri gibi rasyonel bir pazarlama sisteminin kurulmamış olmasının hem üreticiyi hem de tüketiciyi mağdur ettiğini anlattı.
Üretici-tüketici zincirinde hata varTüketicilerin gıda ürünlerini pahalıya tüketmesinin sorumlusunun üretici değil gıdaların üreticiden tüketiciye ulaşıncaya kadar pazarlama zincirindeki sistem hataları olduğunu anlatan Bayraktar, şunları söyledi: "Ürünün üreticiden tüketiciye ulaşıncaya kadar geçtiği hal, pazar ve market zinciri halkalarının, fiyat artışlarında önemli rol oynadığı bilinmektedir. Eğer bu makas daraltılabilirse hem üreticilerimiz daha fazla para kazanabilir hem de tüketicilerimiz bu ürünleri daha ucuza alabilir."Ramazan ayının ilk haftasında perakende seviyesinde bazı ürünlerde fiyat atışları meydana geldiğini kaydeden Bayraktar, şöyle konuştu: "Ağustos ayında market raflarındaki fiyatlara bakıldığında, salatalıkta yüzde 21,61, fındıkta yüzde 8.30, kuru fasulyede yüzde 6.38, sütte yüzde 4.20, yumurtada yüzde 4.17, patlıcanda yüzde 3.29, pirinçte yüzde 3.26, nohutta yüzde 3.14, sivri biberde yüzde 0.64 ve dana etinde yüzde 0.23 artış görüldü."
Üreticiden tüketiciye yüzde 410 fiyat farkıBayraktar, Ağustos ayı sonu itibariyle yapılan tespitlere göre, üretici ve tüketici arasındaki fiyat farkının yaş sebze ve meyvede yüzde 410, kurutulmuş ürünlerde yüzde 223, baklagillerde yüzde 286 ve hayvansal ürünlerde yüzde 244'lere kadar çıktığının görüldüğünü belirtti. Bayraktar, üretici ve tüketici fiyat farkının en fazla olduğu ilk beş ürüne bakıldığında ilk sırayı yüzde 410 ile karpuzun aldığı, bunu yüzde 359 ile domates, yüzde 314 ile patlıcan, yüzde 297 ile salatalık ve yüzde 286 ile nohudun izlediğini söyledi. Bayraktar, burada karpuza özel bir not koymayı fayda olarak gördüklerini belirterek "üreticiden 0,10 TL/kilograma çıkan karpuzun, tüketicilere beş katı fiyatla 0,50 TL'ye satıldığını, üreticilerin bu fiyatlarla karpuzda zarar ederken aracıların para kazandığını ve halkında bu ürünü ucuza yiyemediğini" ifade etti.
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, üreticilerin ürünlerini çok ucuza satarak ayakta kalmaya çalıştığını ve tüketicinin ise pahalı aldığı için gerektiği gibi dengeli beslenemediğini söyledi. Bayraktar, daha önce de gündeme getirdikleri gibi rasyonel bir pazarlama sisteminin kurulmamış olmasının hem üreticiyi hem de tüketiciyi mağdur ettiğini anlattı.
Üretici-tüketici zincirinde hata varTüketicilerin gıda ürünlerini pahalıya tüketmesinin sorumlusunun üretici değil gıdaların üreticiden tüketiciye ulaşıncaya kadar pazarlama zincirindeki sistem hataları olduğunu anlatan Bayraktar, şunları söyledi: "Ürünün üreticiden tüketiciye ulaşıncaya kadar geçtiği hal, pazar ve market zinciri halkalarının, fiyat artışlarında önemli rol oynadığı bilinmektedir. Eğer bu makas daraltılabilirse hem üreticilerimiz daha fazla para kazanabilir hem de tüketicilerimiz bu ürünleri daha ucuza alabilir."Ramazan ayının ilk haftasında perakende seviyesinde bazı ürünlerde fiyat atışları meydana geldiğini kaydeden Bayraktar, şöyle konuştu: "Ağustos ayında market raflarındaki fiyatlara bakıldığında, salatalıkta yüzde 21,61, fındıkta yüzde 8.30, kuru fasulyede yüzde 6.38, sütte yüzde 4.20, yumurtada yüzde 4.17, patlıcanda yüzde 3.29, pirinçte yüzde 3.26, nohutta yüzde 3.14, sivri biberde yüzde 0.64 ve dana etinde yüzde 0.23 artış görüldü."
Üreticiden tüketiciye yüzde 410 fiyat farkıBayraktar, Ağustos ayı sonu itibariyle yapılan tespitlere göre, üretici ve tüketici arasındaki fiyat farkının yaş sebze ve meyvede yüzde 410, kurutulmuş ürünlerde yüzde 223, baklagillerde yüzde 286 ve hayvansal ürünlerde yüzde 244'lere kadar çıktığının görüldüğünü belirtti. Bayraktar, üretici ve tüketici fiyat farkının en fazla olduğu ilk beş ürüne bakıldığında ilk sırayı yüzde 410 ile karpuzun aldığı, bunu yüzde 359 ile domates, yüzde 314 ile patlıcan, yüzde 297 ile salatalık ve yüzde 286 ile nohudun izlediğini söyledi. Bayraktar, burada karpuza özel bir not koymayı fayda olarak gördüklerini belirterek "üreticiden 0,10 TL/kilograma çıkan karpuzun, tüketicilere beş katı fiyatla 0,50 TL'ye satıldığını, üreticilerin bu fiyatlarla karpuzda zarar ederken aracıların para kazandığını ve halkında bu ürünü ucuza yiyemediğini" ifade etti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.