Dünyanın deniz seviyesinden en yüksekteki en uzun demiryolu hattı olan Tibet-Çinghay demiryolu hattında ilk seferler başarıyla yapıldı. Çin'in Tibet özerk bölgesinin merkezi Lasa'ya giden 600 kadar yolcudan bazıları 4 bin metreyi geçen yükseklikte nefes alma zorluğu çekerken, bu sorunu vagonlardaki oksijen devreleriyle aştı, ancak bazı yiyecek poşetlerinin patlamasına veya tükenmez kalemlerin akmasına engel olamadı. Yol boyunca görülen karlı dağ ve mavi gökyüzü manzaralarıyla yabani eşekler ve Tibet antilopları, yolculuğa ayrı bir zevk kattı. Pekin yönetimi, 4,2 milyar dolara mal olan demiryolu hattının bölgedeki ekonomik gelişmeyi hızlandırmasını ve halklar arasında dayanışmayı artırmasını bekliyor. Turizm geliri artacakBaşta sürgünde yaşayan Tibetliler olmak üzere bazı sivil örgütler, bu demiryolu hattının, bölgeye Han milliyetinden insanların göç etmesini hızlandırarak bölgedeki nüfus yapısını bozacağı, bölgenin özgün Budist kültürünü zayıflatacağı ve ekolojik ortamı bozacağı görüşünü ileri sürdü. İlk seferde yolculuk eden bazı yabancı gazeteciler, resmi makamların çevrenin korunacağı taahhüdünde bulunmalarına ve çevrenin korunması için 1,5 milyar yüen (190 milyon ABD Doları) harcandığını açıklamalarına rağmen, yol boyunca atılmış plastik kutuların, şişelerin ve yemek kutularının dikkat çektiğini belirtti. Resmi makamlar, açılan demiryolu hattıyla Tibet'in turizm gelirinin 2010 yılına kadar iki katına çıkacağını ve bölgeye yapılan mal taşımacılığında giderlerin yüzde 75 azalacağını ifade etti. Şu ana kadar Tibet'e veya Tibet'ten taşımacılık yüksek dağ yollarından yapılıyordu. Ancak bu yollar zaman zaman kar ve toprak kayması yüzünden kapandığı için, bu taşımacılığın maliyeti yüksek oluyordu.