THY ile Hava-İş arasında toplu iş görüşmesi sonrasında 'grev kararı' alınmasının ardından THY yönetimi, sendika üyesi bazı çalışanların 'grev oylaması' yapılmasına ilişkin imza.... THY ile Hava-İş arasında toplu iş görüşmesi sonrasında 'grev kararı' alınmasının ardından THY yönetimi, sendika üyesi bazı çalışanların 'grev oylaması' yapılmasına ilişkin imza topladığını belirterek, bu süreçten umutlu olduklarını ifade ettiTHY ile Sivil Havacılık Sendikası (Hava-İş) arasında, 21. Dönem Toplu İş Sözleşmesi görüşmesi sonrasında "grev kararı" alınmasının ardından THY yönetimi, sendika üyesi bazı çalışanların "grev oylaması" yapılmasına ilişkin imza topladığını belirterek, bu süreçten umutlu olduklarını ifade etti. Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil, Teknik A.Ş Genel müdürü İsmail Demir ve THY'nin bazı yöneticileri düzenledikleri basın toplantısında, Hava-İş Sendikası'nın aldığı "grev kararı"nı değerlendirdi ve kendi tekliflerine ilişkin bilgi verdi. Bu süreçte sendika yönetimine "grev kararı asılmaz" beklentisiyle yardımcı olduklarını ifade ederek sözlerine başlayan Kotil, "Hava-İş grev kararı aldı ve kararına 'uygulanmak üzere' diye de ekledi" dedi. THY'nin umudu grev uygulamasıKotil, 4 Temmuz 2007 tarihinde sendikaya sundukları teklif üzerinden konuşabileceklerini belirterek, bundan sonraki sürece ilişkin şunları ifade etti: "Grevin kazanımı olmaz, THY'de ve Türkiye'de olmaz ama yurtdışındaki havayollarında olabilir. Grevin kimse tarafından istenildiğini sanmıyorum. Bana gelen bilgilere göre çalışanlar imza toplayıp alınan grev kararının oylanmasını istiyorlar. Grev kararının asılmış olması uygulanacağı anlamına gelmiyor. Sendika yönetiminin uygulama gününün 6 gün önce bildirilmesi lazım, bugüne kadar bildirilmediğine göre önümüzdeki 6 gün içinde grev yok. Burada sağduyunun ağır basacağı, çalışanların çok ciddi imza topladığı duyumu bana geliyor. Grev ile ilgili inisiyatifi çalışanların eline alması söz konusu." Hedef dünya şirketi olmakHavacılık sektörünün büyüdüğünü ancak ulusal ve uluslararası rekabetin de arttığına dikkat çeken Kotil, bilet fiyatlarının ucuzlamasına bağlı olarak gelirin azaldığını ve özellikle petrol fiyatına bağlı maliyetlerin de arttığını vurguladı. Kotil, kar marjının düştüğünü, ölçek ekonomisi ve verimlilik daha önem kazandığı sektördü THY'nin büyümeyi ve sektöründe uluslar arası bir oyuncu olmayı hedeflediğini kaydetti. Kotil, "THY, 2002 yılında temel stratejisini belirlemiştir. Hedef dünya şirketi olmak ve büyümek. THY'nin bu hedeflerini yerine koydu. Hedefleri içine sendika yönetimiyle uyum içinde çalışmakta yer alıyor" dedi. Çalışan sayısı artıyorSendikanın THY'ye ilişkin "şirket büyüyor, çalışan sayısı artmıyor", "THY yönetimi anlaşmak için adım atmıyor, uzlaşmacı davranmıyor" gibi söylemlerine de yanıt veren Temel Kotil, THY'nin yeni eleman almadığı yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını ifade etti. Kotil, yeni eleman alımının büyük bölümünün operasyonel hizmetler için olduğunu dile getirerek, ofislerde görev yapan personel sayısını azalttığını ve hizmeti daha verimli hale getirildiğini söyledi. THY'nin 2002 yılında bin 676 kabin personel sayısını bu yıl 2 bin 672'e yükseldiğini, kokpit personeli sayısının da 2002'de 671 iken, bu yıl bin 184'e çıkarıldığını kaydeden Kotil, yer hizmetlerinde 2 bin 759 olan sayının ise 2007'de 3 bin 486'a yükseltildiğini kaydetti. Kotil, çalışan sayısında toplam yüzde 23 artış olduğunu ve 2002 yılında toplam 8 bin 699 çalışan sayısının 10 bin 731'e çıkarıldığını ifade etti. Bu rakamlara Teknik A.Ş çalışan sayısının dahil olmadığını dile getiren Kotil, ucuz bilet fiyatlarıyla kar etmenin sağlandığını, uçakların dolu gittiğini ancak sefer sayısının artırılmadığını vurguladı. Maaşlar iyiKotil, THY çalışanlarının yüzde 93'ünün ikramiye dahil edildiğini, 1500 YTL'nin üzerinde net maaş aldıklarını, yüzde 77'sinin de ayda 2 bin YTL'nin üzerinde, yüzde 49'unun da 2500 YTL'nin üzerinde net maaş aldığını söyledi. THY'nin çalışanlarına Türkiye ortalamasının çok üzerinde ücret imkanı ve sosyal yardım sağladığını öne süren Genel Müdür Kotil, mevcut ücretlerde 1 Ocak 2007 tarihinden itibaren yüzde 10, 1 Ocak 2008 tarihinden itibaren de yıllık enflasyon oranında artış teklif edildiğini hatırlatarak, "Karşılanamayacak taleplere imza atmak kuruma zarar verir. Hava-İş'in teklifi imza atılacak bir teklif değil. Bizim önerdiğimiz ücret artışıyla çalışanların ücretlerindeki artış yüzde 10.5 ile yüzde 16 arasında olacaktır. Bizim yüzde 10 teklifimiz havacılık sektörü için iyi ve yüksek bir orandır. Bu teklifimizle giderlerimiz yüzde 2 artıyor. Müzakerelerde hep masada olmaya devam edeceğiz" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.