Tarımda sorunlar katlanıyor
Türk çiftçisinin karşılaştığı sorunlar giderek artıyor. Sorunların başında pahalı gübre, akaryakıt, tohum geliyor. Bir başka problemi ise pazarlamada yaşanan sıkıntılar oluşturuyor. Örneğin pazarlama sorunları havuçta üretimi düşürüyor
24.11.2015 00:00:00
AHMET SAFA TERZİ / İSTANBULTürkiye'de tarım kesiminin yaşadığı sıkıntılar artarak devam ediyor. Verimsiz pazarlama, yüksek maliyetli girdiler, bin bir zahmetle yetiştirilen ürünlerin maliyetin altında satılması, depolama, ilaçlama, ambalajlama, nakliye çiftçilerin yüzleştiği ana sorunlar olarak öne çıkıyor. A vitamini bakımından çok zengin olan havuç da aynı kaderi paylaşıyor. Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, pazarlama sorunlarının havuçta üretimi düşürdüğünü bildirerek, "2012 yılında 714 bin 280 tona kadar çıkan havuç üretimi, 2014 yılında 557 bin 977 tona indi. Bu sene üretimin yüzde 3.9 azalmayla 536 bin 246 tona ineceği tahmin ediliyor" bilgisini verdi. Buna paralel olarak havuç ekim alanı da daralıyor. 2012 yılında 141 bin 695 dekara çıkan üretim alanı 2013 yılında 108 bin, 2014 yılında 104 bin dekara indi. Havuç üretiminin yüzde 59.4'ünü Konya tek başına sağlıyor. Çiftçi maliyetin altına ürün satıyorBaşta pazarlama sorunları olmak üzere, tarımsal girdilerde dışa bağımlılık ve girdilerden kaynaklanan üretim maliyetlerinin yüksekliği, üreticinin maliyetin altında ürün satmak zorunda kalması gibi genel sorunların havuç tarımının da içinde bulunduğu sebzecilikte de görüldüğü bilgisini veren Bayraktar, "Üreticilerimiz bin bir emekle ürettikleri üründe yeterince söz sahibi değildir. Üreticilerimiz tam olarak örgütlenemediğinden herhangi bir pazarlık gücü de bulunmamaktadır. Bu yapıda üretici düşük fiyata ürün satarken tüketici de daha pahalıya ürün tüketmek durumunda kalmaktadır" dedi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.