Sürücüsüz otobüsler test ediliyor
İlk olarak sürücüsüz otobüsleri test etmeye başlayan İsviçre posta kuruluşu, otobüslerde servis yapacak robotlar vizyonunu da hayata geçirmek istiyor
28.08.2016 00:00:00
Cep telefonuna konsantre olmuş genç bir yaya trafikte birdenbire bir otobüsün önüne çıkıyor. Hiç kimse bu duruma müdahale edemiyor. Ama otobüsün freni her şeye rağmen çekiliyor ve araç tam zamanında duruyor. Zira araç içine yerleştirilmiş bir robot sürücü, ışık sensörleri ve kameralar sayesinde dikkatsiz yayayı hemen fark ediyor. Bu tür elektro otobüslerden ikisi her gün İşviçre'nin Wallis Kantonu'na bağlı Sitten (Sion) kentinde trafiğe çıkıyor. Şimdiye kadar sadece uzmanların binebildiği Google'ın test araçlarından farklı olarak Sitten'deki otobüslere herkes binebiliyor; hem de ücretsiz! İsviçre Posta Taşıma Araçları Anonim Şirketi dünya çapında yakın mesafe kamu taşımacılığında sürücüsüz otobüsleri test eden ilk firma konumunda. Yaklaşık beş metre uzunluğundaki robot otobüsler trafikte çocuk arabalarınının geçmesine izin veriyor, geçiş haklarına riayet ediyor ve dar yollarda milimetrik bir mükemmellikte seyredebiliyor. 2017 yılının ekim ayına kadar devam etmesi planlanan test sürecinde sürücüsüz otobüslere herhangi bir tehlike anında müdahale edecek bir personel de bulunuyor. Araçta direksiyon ya da pedallar bulunmadığı için bu kişi bir kontrol cihazı kullanıyor.
Seri üretim yıllar alabilir
Sitten'de test edilen sürücüsüz otobüsler toplam 1,5 kilometrelik "sanal raylarda" en fazla 20 kilometre hızla kent trafiğinde ve araçlara kapalı yaya yollarının bulunduğu bölgelerde seyrediyor. Lozan Teknik Yüksek Okulu bünyesindeki Sevkiyat Merkezi'nin Müdür Yardımcısı Simone Amorosi, sürücüsüz araçların kentlerin merkezinde test edilmesinin, neler olabileceği daha öngörülebilir olan otoyollardan daha zor olduğuna da dikkat çekiyor.
Seri üretim yıllar alabilir
Sitten'de test edilen sürücüsüz otobüsler toplam 1,5 kilometrelik "sanal raylarda" en fazla 20 kilometre hızla kent trafiğinde ve araçlara kapalı yaya yollarının bulunduğu bölgelerde seyrediyor. Lozan Teknik Yüksek Okulu bünyesindeki Sevkiyat Merkezi'nin Müdür Yardımcısı Simone Amorosi, sürücüsüz araçların kentlerin merkezinde test edilmesinin, neler olabileceği daha öngörülebilir olan otoyollardan daha zor olduğuna da dikkat çekiyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.