Soğuk çayı sevdik
Türk halkının vazgeçilmez tutkusu çay, soğuk formuyla da sofraların baş tacı oldu. Araştırmalara göre, Türkiye'de tüketilen soğuk içeceklerde gazlı içeceklerin payı gerilerken, soğuk çayın tüketimi artıyor.
23.07.2016 00:00:00
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye`de soğuk içeceklerde gazlı içeceklerin payı gerilerken, tüketimin arttığı soğuk çayda pazar 1 milyar liraya koşuyor . Türk halkının vazgeçilmez tutkusu çay, soğuk formuyla da sofraların baş tacı oldu. Araştırmalara göre, Türkiye'de tüketilen soğuk içeceklerde gazlı içeceklerin payı gerilerken, soğuk çayın tüketimi artıyor.
Son yıllarda hızlı bir şekilde büyüyen soğuk çay pazarı 1 milyar liraya dayandı. Soğuk çaya ilginin artmasıyla birçok yeni marka da Türkiye pazarına girdi. Araştırmalara göre Marmara Bölgesi'nin yüzde 60'lık tüketim payı ile soğuk çayda öne çıktı. Türkiye'de kişi başı yıllık soğuk çay tüketimi 3.4 litre.
Çaykur Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu 2013'te markaları Didi'nin pazara girmesiyle soğuk çayda yüzde 80'in üzerinde tüketim artışı yaşandığını ifade ederek, geçen yıl soğuk çay tüketiminin cirosal olarak yaklaşık 900 milyon lira, tüketim hacmi olarak da yaklaşık 350 milyon litre seviyesinde gerçekleştiğini kaydetti.
Sütlüoğlu, Didi'nin pazara girmesinden önce soğuk çayın toplam içecek piyasasından aldığı payın yüzde 1-1.5 olduğunu ve Didi'nin, soğuk çayın toplam içecek piyasasından aldığı payı yüzde 5'in üzerine çıkardığını söyledi.
Türkiye`de soğuk içeceklerde gazlı içeceklerin payı gerilerken, tüketimin arttığı soğuk çayda pazar 1 milyar liraya koşuyor . Türk halkının vazgeçilmez tutkusu çay, soğuk formuyla da sofraların baş tacı oldu. Araştırmalara göre, Türkiye'de tüketilen soğuk içeceklerde gazlı içeceklerin payı gerilerken, soğuk çayın tüketimi artıyor.
Son yıllarda hızlı bir şekilde büyüyen soğuk çay pazarı 1 milyar liraya dayandı. Soğuk çaya ilginin artmasıyla birçok yeni marka da Türkiye pazarına girdi. Araştırmalara göre Marmara Bölgesi'nin yüzde 60'lık tüketim payı ile soğuk çayda öne çıktı. Türkiye'de kişi başı yıllık soğuk çay tüketimi 3.4 litre.
Çaykur Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu 2013'te markaları Didi'nin pazara girmesiyle soğuk çayda yüzde 80'in üzerinde tüketim artışı yaşandığını ifade ederek, geçen yıl soğuk çay tüketiminin cirosal olarak yaklaşık 900 milyon lira, tüketim hacmi olarak da yaklaşık 350 milyon litre seviyesinde gerçekleştiğini kaydetti.
Sütlüoğlu, Didi'nin pazara girmesinden önce soğuk çayın toplam içecek piyasasından aldığı payın yüzde 1-1.5 olduğunu ve Didi'nin, soğuk çayın toplam içecek piyasasından aldığı payı yüzde 5'in üzerine çıkardığını söyledi.