'Sesim güzel mi?' diye 112'yi arıyorlar
112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen asılsız çağrıların sayısında düşüş olmasına rağmen, bazı kişiler ilgisiz sebeplerle hattı meşgul etmeyi sürdürüyor
23.12.2018 00:00:00





112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen asılsız çağrıların sayısında düşüş olmasına rağmen, bazı kişiler ilgisiz sebeplerle hattı meşgul etmeyi sürdürüyor. Edirne Sağlık Müdürü Dr. Ali Cengiz Kalkan, 112 Acil Çağrı Merkezi'nin acil ve hayati durumlar için aranması gereken bir hat olduğunu söyledi. Bu yılın 11 ayında Edirne'de 275 bin çağrı aldıklarını ifade eden Kalkan, geçmiş yıllara oranla asılsız çağrıların sayısında azalma görüldüğünü anlattı.
Asılsız 175 bin çağrının birçoğunun 112'nin önemini kavrayamamaktan kaynaklandığının altını çizen Kalkan, "Son derece komik sebepler için aranmaktayız. 'Saat kaç' diye soranlar, nöbetçi eczane soranlar, hastaneden muayene randevusu isteyenler, telefon tamircisinde yaptırdığı telefonunun çalışıp çalışmadığını kontrol edenler, telefonu bloke olduğundan PIN yada PUK kodunu soranlar, akşama ne yemek yapacağını, hangi restorana gidebileceğini soranlar ve şarkı söyleyip 'sesim güzel mi?' diye soranlar mevcut. Maalesef bunları düşmemiz halinde biz Sağlık Bakanlığı'mızın son derece donanımlı ambulans ve personeliyle altın çağını yaşayan 112 hizmetlerimizin çok daha iyi hizmetler vereceğini müjdelemek isteriz" diye konuştu.
Kalkan, bu yıl 112'ye asılsız ihbarda bulunan 7 kişiye kişi başı 344 lira idari para cezası verildiğini aktardı. Sağlık ekiplerinin fedakarca çalıştığını vurgulayan Kalkan, gelecek aylarda "112 çağrı merkezi" uygulamasına geçilerek 155-156-110-177 numaralarının "112" numarası altında hizmet vereceğini kaydetti. AA
Kalkan, bu yıl 112'ye asılsız ihbarda bulunan 7 kişiye kişi başı 344 lira idari para cezası verildiğini aktardı. Sağlık ekiplerinin fedakarca çalıştığını vurgulayan Kalkan, gelecek aylarda "112 çağrı merkezi" uygulamasına geçilerek 155-156-110-177 numaralarının "112" numarası altında hizmet vereceğini kaydetti. AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.