Oyun dünyası bir süredir, Çin'in AAA (yüksek prodüksiyonlu) yapımı Black Myth: Wukong ile çalkalanıyor. Yapım, klasik Çin mitolojisini modern oyun teknolojileriyle birleştirerek dünya genelinde büyük etki yarattı. Oyunun ilk tanıtıldığı dönemden çıkışına kadar olan süre zarfında pek çok oyuncu, özellikle geliştirici Game Science'ın adının, genellikle mobil oyunlarla anılan küçük bir stüdyo olması nedeniyle projeye şüpheyle yaklaşıyordu. Ancak Game Science, oyunun piyasaya çıkışıyla bu beklentilerin bile üstüne çıkarak oyun aracılığıyla hem teknik hem de sanatsal anlamda etkileyici bir deneyim sundu; kuşkucu oyuncuları dahi kendisine hayran bıraktı. Tabii oyunun bu başarısının altında yatan sebepler, oyunun muhteşem grafikleri ya da sürükleyici hikâyesi değil. Peki, kısa sürede sadece Steam üzerinden 20 milyon satış sayısını aşan, çıktığı gün eş zamanlı olarak yalnızca Steam'de 2,5 milyon oyuncunun deneyimlediği, Çin'de oyun bilgisayarı ve özellikle oyun konsolu stoklarının tükenmesine neden olan Black Myth: Wukong, nasıl bu kadar başarılı oldu? Gelin, konunun detaylarına birlikte bakalım.
Kültürel Bağlam ve Özgün Hikâye Anlatımı Oyuncuların Dikkatini Çekti
Black Myth: Wukong, Çin'in 16. yüzyıla dayanan Batı'ya Yolculuk (Journey to the West) adlı klasik eserden esinleniyor. Sun Wukong (Maymun Kral) karakteri, bu eserin merkezinde yer alıyor ve Çin kültürünün en tanınan figürlerinden biri olarak biliniyor. Oyunun bu kültürel köklere dayanan hikâyesi, hem Çinli oyuncular hem de dünya genelinde Çin mitolojisine ilgi duyan oyuncular için büyük çekicilik taşıyor. Özellikle satışların %75'inin Çin'den gelmesi, oyunun yerel kültüre nasıl sıkı sıkıya bağlı olduğunu gösteriyor. Tabii bu yerel anlatının evrensel temalarla birleşmesi, yapımın dünya çapında ilgi görmesini sağladı. Batı'daki benzer mitolojik oyunlarla kıyaslandığında, Wukong'un hikâyesi, oyuncuların bir yandan yabancı diğer yandan tanıdık bir dünyaya adım atmalarını mümkün kılıyor.
Oyun bilgisayarı sahiplerinin de bildiği üzere günümüz AAA oyunlarının birçoğu, açık dünya formatında sunulurken Black Myth: Wukong lineer/çizgisel yapıya sahip. Bu durum, bazı yönlerden eleştirilse de lineer oyun yapısı, yapımın temel hikâye anlatımı ve karakter gelişimine odaklanmasını sağladı. Çizgisel yapısı sayesinde oyun, oyuncuların dikkatini dağıtmadan etkileyici ve unutulmaz bir hikâye anlatımı sundu. Bilhassa oyunun anlatım tarzı ve karakterlerin derinliği, oyunculara, onlarla duygusal bağ kurma fırsatı da verdi. Zira Wukong'un hikâyesi, tek başına dövüşlere değil karakterin içsel yolculuğuna da odaklanıyordu. Bu da oyunun basit bir aksiyon oyunu olmaktan çıkararak karakter odaklı anlatı sunmasına olanak tanıdı. Boss dövüşleri de oyuncular arasında kulaktan kulağa yayılan dikkat çekici unsurlardan biriydi. Her biri birbirinden ilginç olan ve bağları, yine Çin mitolojisi ve tarihiyle ilintili boss'lar, yapımın, soluksuz oynanmasını ve oyuncular arasında tavsiye edilmesine vesile oldu.
Oyun Mekanikleri, Dövüş Sistemi ve Teknik Üstünlüğü, Wukong'un En Güçlü Yanları
Çıkan her oyunu kategorize etme konusunda birbiriyle yarışan oyuncuları hayli şaşırtan Black Myth: Wukong, bir aksiyon rol yapma oyunu olarak kategorize edilse de yapım, kendine has özellikler sunarak öne çıktı. Soulslike oyunlardan esinlenmiş olmasına rağmen tam anlamıyla bir soulslike da değildi. Oyunun odak noktası, oyuncuya özgürlük sunan dövüş mekanikleri ve karakterin dönüşüm yetenekleriydi. Batı'ya Yolculuk kitabında da anlatılan, Sun Wukong'un farklı yaratıklara dönüşebilmesi meselesini son derece başarılı şekilde uygulayan oyun, dövüşlerde çeşitlilik olmasını sağladı. Oyuncular, kendi dövüş stillerini yaratma ve bu stil üzerinde ustalaşma özgürlüğüne sahip oldular. Dövüşlerin akıcılığı, animasyonların kalitesi ve çevresel etkileşimler de oyunun başarısındaki önemli etkenlerden biri oldu. Hatta hemen hemen hiç kimse, oyundaki animasyonların bu denli kaliteli olmasını beklemiyordu.
Oyunun başarısındaki bir diğer önemli faktör, sunduğu teknik başarılar. Güçlü oyun bilgisayarı modellerinde akıcı olarak oynanabilen Black Myth: Wukong, Unreal Engine 5 kullanılarak geliştirildi ve böylece fotogerçekçi grafiklere, az önce de söz ettiğimiz gerçekçi animasyonlara ve detaylı çevre tasarımına sahip oldu. İlk tanıtım fragmanıyla büyük ses getiren oyun, yalnızca estetik yönden değil performans açısından da oldukça etkileyiciydi. Her dövüş animasyonu, çevresel detay ve atmosferik efekt, oyunculara sinematik tecrübe yaşattı.
Güçlü kültürel anlatısı, çığır açan grafikleri, yenilikçi oyun mekanikleri, Batılı oyunlarda artık sıkça görülen politik ajandalardan uzak durması ve dikkatlice planlanmış pazarlama stratejisi sayesinde çıktığı günden bu yana gündemden düşmeyen Black Myth: Wukong'u, performans sorunlarıyla karşılaşmadan oynamak önemli. Bunun için Monster tarafından geliştirilen; Abra, Tulpar ve Semruk oyun bilgisayarı modellerinden dilediğinizi hemen satın alabilir, Maymun Kral'ın maceralarını ilk elden siz de deneyimlemeye başlayabilirsiniz.