Sadece bilgi teknolojileri bölümünde 800 kişi çalışıyor!
Türkiye'nin önde gelen perakende markası LC Waikiki, dijital dönüşüm vizyonunu ileri taşıyarak teknoloji odaklı bir şirket kurdu. LC Waikiki'nin yüzde 100 iştiraki olarak hayata geçen LCW Digital, moda ve teknolojiyi buluşturup sektörde yenilikçi bir fark yaratmayı amaçlıyor. Yaklaşık 800 bilişim uzamnının çalıştığı yeni şirket, ilerleyen aylarda başka şirketlere de hizmet verecek.
04.12.2024 20:40:00 / Güncelleme: 04.12.2024 20:45:12
AHMET TURAN YİĞİT
AHMET TURAN YİĞİT
Türkiye'nin moda perakendeciliğinde öncü şirketlerinden LC Waikiki, dijital dönüşüm yolculuğunda yeni bir adım atarak teknoloji odaklı bir şirket kurdu. 800 kişilik teknoloji ekibi bulunan LC Waikiki, 5 kıtada, 60 ülkede bulunan 1300'den fazla mağazası ve 25 lojistik merkezinin tüm bilişim teknolojileri altyapısını kendi ekipleriyle sürdürüyor. Bununla birlikte yapay zeka, üretken yapay zeka, iş zekası, bulut bilişim ve e-ticaret gibi alanlarda yenilikçi projelere imza atan LC Waikiki, e-ticaret, lojistik, mağazacılık, tedarik zinciri, ERP ve planlama gibi geniş bir yelpazede teknoloji çözümleri sunuyor.
'Yerli ve özgün programlar kullanıyoruz'
LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Şerafettin Özer, İstanbul'da düzenlediği basın toplantısında, hedeflerini şu şekilde ortaya koydu: "Amacımız teknoloji marifetiyle çalışanlarımızın, müşterilerimizin ve tedarikçilerimizin hayatını kolaylaştırmak ve şirketimizin önümüzdeki 5-10 yılını garanti altına alacak teknolojik atılım içinde olmak. Bu yola sektörümüze yenilikçi çözümler sunmak için girdik. Yıldız Teknik Üniversitesi'nde 1000 metrekarede 100 arkadaşımızın görev aldığı şube açtık. 60 ülkede 55 bin çalışanı olan bir şirketiz. Yaklaşık 20 bin arkadaşımız bilgisayar karşısında gününü geçiriyor. Herhangi bir ERP kullanmıyoruz. Kendi geliştirdiğimiz programları kullanıyoruz. Sektörde küçülme hesapları yapılırken, biz eleman sayımızı 2025'te 1000'e çıkarmayı planlıyoruz."
Farklı şirketlere de hizmet verilecek
LCW Digital, yalnızca LC Waikiki'ye hizmet sunmakla kalmayıp, Türkiye'nin teknoloji ekosisteminde daha etkin bir rol üstlenmeyi planlıyor. Şirket, üniversitelerle sanayi iş birliklerini güçlendirmeyi, inovasyon kültürünü desteklemeyi ve Ar-Ge projeleriyle sektöre yeni değerler kazandırmayı amaçlıyor. Şerafettin Özer, "yenimesaj.com.tr'nin sorusu üzerine, "Halihazırda güçlü teknoloji ekibimizle pek çok yenilikçi projeye imza attık. Ancak artık bunu bir adım ileriye taşıyarak, dijitalleşme ve Ar-Ge odaklı bir yapıya kavuşuyoruz. Teknokent vasıtasıyla yetkin çalışanları çekmek istiyoruz. Ülkemizde yetkin insan kaynağı bulmak ya da insanları yetkinleştirmek kolay değil. Teknokentte var olmamımızın bir nedeni de oradaki arkadaşların o ortamdan haz almaları. Önümüzdeki aylarda diğer şirketlere ve kurumlara da dijital hizmet vereceğiz" dedi. Siber güvenliğe önem verdiklerini dile getiren Özer, "Bir banka gibi sıkı dijital önlemleri alıyoruz. Bu amaçla veri merkezimizi yeniliyoruz. Hedef Avrupa'da en büyük 3 moda şirketinden biri olmak. Hizmet verdiğimiz ülkelerde 34 farklı dil kullanılıyor. Bu 34 farklı kültür demek. Önümüzdeki yıl yapay zeka ve veri merkezi ağırlıklı yatırım alanları olacak" şeklinde konuştu.