Ramazan'da az alışveriş yaptık
Geride bıraktığımız Ramazan ayı boyunca bakkal ve marketlerden yapılan alışverişte düşüş yaşandı. Ramazan dönemlerinde alışverişte ön sıralarda olan tahin, pekmez ve helva gibi ürünler bu kez sepete girmezken, alışverişin önceliği atıştırmalıklar oldu
27.05.2020 14:19:00





Perakende sektörünün ölçümlenemeyen en büyük alanı olan bakkal, büfe ve küçük marketlerden oluşan geleneksel perakende kanallarının alışveriş datasını gerçek zamanlı olarak kaydederek trendleri analiz eden Trendbox, İstanbul'da 1000'den fazla noktadan aldığı verilerle, koronavirüs salgını ile mücadele için evde geçirdiğimiz günlerin Ramazan alışverişlerine etkisini analiz etti. Analizde Ramazan ayı boyunca (24 Nisan-23 Mayıs tarihleri arasında) bakkal ve marketlerden yapılan temel gıda alışverişlerinde azalma görülürken, tüketiciler daha çok gazlı içecek ve atıştırmalık satın aldı. Verilere göre, sokağa çıkma yasaklarının da devam ettiği Ramazan ayında alışveriş saatlerinde değişiklik yaşandı. Ramazan ayı öncesinde saat 20.00-22.00 arasında alışveriş en yoğunken, 24 Nisan itibariyle alışverişler iftardan önce 16.00-18.00 saatleri arasında tamamlandı. 24 Nisan-23 Mayıs tarihlerinde alışveriş torbasına en çok giren ürünler gazlı içecekler, yoğurt, zeytin ve sucuk olurken salgın döneminde en çok alınan makarna, un ve maya gibi ürünler Ramazan ayı boyunca bir önceki aya göre daha az satın alındı. Bayram öncesi haftada (16-23 Mayıs) yapılan alışverişlerde Anadolu Yakası'nın, Avrupa Yakası'na göre market ve bakkallardan yüzde 25 daha fazla alışveriş yaptığı saptandı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.