'Polemikler rağbet gördü'
BTP'nin genç İBB adayı Cihan Erdoğanyılmaz 31 Mart seçimlerinin ardından seçmenin yönelimini değerlendiren bir açıklama yaptı. Erdoğanyılmaz, hayati sorunlar varken polemiklerin rağbet gördüğünü vurguladı
04.04.2024 12:40:00 / Güncelleme: 04.04.2024 12:49:20
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Bağımsız Türkiye Partisi (BTP)'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Cihan Erdoğan Yılmaz 31 Mart yerel seçimlerin ardından sosyol medya hesabı üzerinden açıklama yaptı.
"Ülkemizde onlarca hayati sorun varken sorunların çözümleri değil, bu sorunları yaratan insanların merkezinde olduğu polemikler rağbet görüyor" diyen Eroğanyılmaz X hesabından şu açıklamayı yaptı:
"Seçim sürecinde ürettiğimiz içeriklerle seçmen davranışını analiz etme imkanımız oldu. Aşağıda seçim sürecinde kullandığımız Instagram hesabını görüyorsunuz. Şehrin birçok problemini çözeceğini öngördüğümüz dijital ikiz sistemimizi anlattığım video 16 bin kez görüntülenmiş. Ülkemizin yapay zeka devrimini yakalaması, kendi teknolojilerimizi üretmek zorunda olmamız vb. konuları içeren videoların da benzer bir seviyede izlendiğini görüyorsunuz.
Hiçbir projeden bahsetmediğim, sadece iktidarın adayına karşı sert bir söylemde bulunduğum video ise 2.5 milyon görüntüleme almış. Birçok iktidar partisi mensubu "İmamoğlu'na niye bir şey demiyorsun" vb. yorumlar yazarak, muhalifler ise onlara cevap verme zorunluluğu hissederek videoyu trendlere taşımış. Video hala binlerce kişinin önüne düşmeye devam ediyor.
Gördüğünüz gibi ülkemizde onlarca hayati sorun varken sorunların çözümleri değil, bu sorunları yaratan insanların merkezinde olduğu polemikler rağbet görüyor. Takım tutar gibi parti tutmak, domates bitkisi aday gösterilse dahi kendi partisinin adayı olduğu için veya algı yönetiminin etkisinde kalarak oy vermek gibi sorunların temelinde bu seçmen davranışı yatıyor.
Bu davranışın veya toplumsal zaafiyetin nasıl istismar edileceğini bilen güç odakları, aslında aynı amaca hizmet eden iki zıt kutup yaratarak seçmeni ikisinden birini seçmeye zorluyor. Çok kötü ve kötü arasında tercih yapmaya zorlanan seçmen belli bir süre sonra özgür iradesiyle tercihte bulunmak yerine, ikisi arasında oluşturulan gerilimi araç olarak kullanan algı yönetiminin tesirinde karar veriyor.
Binlerce taraflı "gazeteci", orantısız seçim yardımları, kamu bütçesinin seçim için israf edilmesi gibi seçmen iradesini manipüle eden etmenler de eklenince yıllardan beri siyasi tercihlerimizi projeye ve liyakate göre değil, yanlış ölçütlerle yapıyoruz.
Edison'un talihsiz icadıyla sembolize edilen ve amblemindeki altı okun ne olduğunu hatırlamayan siyasi oluşumların, bunca hataya rağmen iki güçlü odak olarak varlıklarını devam ettirmelerinin de temel olarak buna dayandığını düşünüyorum."
"Ülkemizde onlarca hayati sorun varken sorunların çözümleri değil, bu sorunları yaratan insanların merkezinde olduğu polemikler rağbet görüyor" diyen Eroğanyılmaz X hesabından şu açıklamayı yaptı:
"Seçim sürecinde ürettiğimiz içeriklerle seçmen davranışını analiz etme imkanımız oldu. Aşağıda seçim sürecinde kullandığımız Instagram hesabını görüyorsunuz. Şehrin birçok problemini çözeceğini öngördüğümüz dijital ikiz sistemimizi anlattığım video 16 bin kez görüntülenmiş. Ülkemizin yapay zeka devrimini yakalaması, kendi teknolojilerimizi üretmek zorunda olmamız vb. konuları içeren videoların da benzer bir seviyede izlendiğini görüyorsunuz.
Hiçbir projeden bahsetmediğim, sadece iktidarın adayına karşı sert bir söylemde bulunduğum video ise 2.5 milyon görüntüleme almış. Birçok iktidar partisi mensubu "İmamoğlu'na niye bir şey demiyorsun" vb. yorumlar yazarak, muhalifler ise onlara cevap verme zorunluluğu hissederek videoyu trendlere taşımış. Video hala binlerce kişinin önüne düşmeye devam ediyor.
Gördüğünüz gibi ülkemizde onlarca hayati sorun varken sorunların çözümleri değil, bu sorunları yaratan insanların merkezinde olduğu polemikler rağbet görüyor. Takım tutar gibi parti tutmak, domates bitkisi aday gösterilse dahi kendi partisinin adayı olduğu için veya algı yönetiminin etkisinde kalarak oy vermek gibi sorunların temelinde bu seçmen davranışı yatıyor.
Bu davranışın veya toplumsal zaafiyetin nasıl istismar edileceğini bilen güç odakları, aslında aynı amaca hizmet eden iki zıt kutup yaratarak seçmeni ikisinden birini seçmeye zorluyor. Çok kötü ve kötü arasında tercih yapmaya zorlanan seçmen belli bir süre sonra özgür iradesiyle tercihte bulunmak yerine, ikisi arasında oluşturulan gerilimi araç olarak kullanan algı yönetiminin tesirinde karar veriyor.
Binlerce taraflı "gazeteci", orantısız seçim yardımları, kamu bütçesinin seçim için israf edilmesi gibi seçmen iradesini manipüle eden etmenler de eklenince yıllardan beri siyasi tercihlerimizi projeye ve liyakate göre değil, yanlış ölçütlerle yapıyoruz.
Edison'un talihsiz icadıyla sembolize edilen ve amblemindeki altı okun ne olduğunu hatırlamayan siyasi oluşumların, bunca hataya rağmen iki güçlü odak olarak varlıklarını devam ettirmelerinin de temel olarak buna dayandığını düşünüyorum."
Seçim sürecinde ürettiğimiz içeriklerle seçmen davranışını analiz etme imkanımız oldu. Aşağıda seçim sürecinde kullandığımız Instagram hesabını görüyorsunuz. Şehrin birçok problemini çözeceğini öngördüğümüz dijital ikiz sistemimizi anlattığım video 16 bin kez görüntülenmiş.… pic.twitter.com/ITqyxnXZ2e
— Cihan Erdoğanyılmaz (@cihan_btp) April 3, 2024
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.