Pilot ildeki acil çağrıların yüzde 70'i gereksiz çıktı
Acil çağrı merkezini arayanların, "Misafirim gelecek. Akşam yemeğe ne pişirsem?", "Saat gece yarısı oldu, bu saatte elinizde ambulans kaldı mı?" gibi ilginç sorular yönelttiği belirtildi
06.08.2015 00:00:00
Sağlık, polis, jandarma, itfaiye, sahil güvenlik, orman bölge müdürlüğü gibi kurumların numaralarını "112" çatısı altında buluşturan ve pilot il olarak Antalya'da hayata geçirilen "tek acil çağrı numarası", bilinçsiz kişilerin yaptığı gereksiz aramalarla meşgul edildi. Son 1,5 yılda gelen 2 milyon 776 bin çağrının yüzde 70'i gereksiz nitelikte çıktı. Türkiye'de "tek acil çağrı numarası" sistemi çalışmaları, pilot il olarak seçilen Antalya'da 5 yıl önce hizmete girdi. Proje ile sağlık, polis, jandarma, itfaiye, sahil güvenlik komutanlığı, orman bölge müdürlüğü ve AFAD ekiplerine "112" acil çağrı numarasından ulaşılması hedeflendi. Antalya Acil Çağrı Merkezi yetkililerinden edinilen bilgiye göre, 112 aracılığıyla 2014 ve 2015 yılının 6 ayında 2 milyon 776 bin çağrı geldi. Bu çağrıların yüzde 70'ini oluşturan 1 milyon 948 bini gereksiz, yüzde 30'unu oluşturan 828 bini ise 112'nin görev ve sorumluluk alanına girdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.