Pandemide parayı 'geleceğe' yatırdı
Yarım asrı geride bırakan kebabın marka ismi Kaşıbeyaz Lezzet Grubu, salgında 'geleceğe' yatırım yaptı. Şirket; Kaşıbeyaz Florya Nostalji, Kaşıbeyaz Bahçeşehir Gölet ve Kaşıbeyaz Büyükçekmece Kıyı İstanbul projeleri için 33 milyon TL yatırımda bulundu.
23.06.2021 17:20:00
YENİ MESAJ / DETAY HABER
Kaşıbeyaz Lezzet Grubu; Kaşıbeyaz Florya, Kaşıbeyaz Florya Akvaryum, Watergarden Kaşıbeyaz Ataşehir, Yeniköy Kaşıbeyaz Bosphorus, Kaşıbeyaz Vadistanbul ve AOÇ Kaşıbeyaz Ankara olmak üzere mevcut şubelerine Kaşıbeyaz Bahçeşehir Gölet ve Kaşıbeyaz Büyükçekmece Kıyı İstanbul'u eklemeye hazırlanıyor. Kaşıbeyaz Bahçeşehir Gölet, Haziran ayının son haftası, Kaşıbeyaz Büyükçekmece Kıyı İstanbul ise Ağustos ayında kapılarını açmaya hazırlanırken; iki şube için 25 milyon TL, Kaşıbeyaz Florya'nın Kaşıbeyaz Florya Nostalji olarak dönüşümü için de 8 milyon TL yatırımda bulunuldu.
Böylece toplamda 33 milyon TL yatırım yapıldı. Üç şubeyle birlikte Kaşıbeyaz Lezzet Grubu, 750 kişilik istihdamını 900 kişiye çıkaracak Kaşıbeyaz Lezzet Grubu, 2019 yılını ise 85 milyon TL ciroyla kapatmıştı.
Hedefler büyük
Normalleşmenin etkileri ve yeni yatırımlarla birlikte ilk etapta 150 milyon TL ciro hedeflerinin olduğunu belirten Kaşıbeyaz Lezzet Grubu Yönetim Kurulu Başkan Vekili Murat Kaşıbeyaz, böylesine kırılgan bir ortamda neden yeni şube açtıkları sorusu üzerine, "İstanbul çok büyüdü. Kadıköy'deki birisi Florya'daki bir mekâna gidemiyor. Öte yandan açık mutfaklara döndük. Uzak mutfaktan çıkan yemekler masaya gelene kadar soğuyor" dedi.
Paket servis zarar ettirdi
Pandemide devletin verdiği desteğin önemli olduğunun altını çizen Kaşıbeyaz, "Ancak pandemide paket servis zarar ettirdi. Kapanma döneminde yarı zamanlı olarak herkes çalıştı. Ona göre maaş verdik. Yine de hayat keşmekeş oldu" dedi.
Pandemiden önce iki yeni markalarını hayata geçirdiklerini söyleyen Murat Kaşıbeyaz, "Kaşıbeyaz Satır Arası ve Kaşıbeyaz Baklava. Kaşıbeyaz Satır Arası ile geleneksel Antep lezzetlerini daha gel-al tarzında misafirlerimize sunuyoruz. Burada özellikle çalışan kesimi hedefledik. Her iki markamız için de franchise olarak büyüme kararı almıştık. Pandemiye rağmen franchise sayımızı arttırdık. Şu anda 10 adet franchise şubemiz bulunuyor. Franchise bedeli 300 bin TL. Her iki marka için de AVM'ler ana noktamız" dedi.
Uçuşlar başlamalı
Cirolarının yüzde 30'unun yabancı turistlerden geldiğini ifade eden Kaşıbeyaz, yurt dışı uçuşlarının başlaması ve turistlerin gelmesiyle birlikte sektörünün hareketleneceğini sözlerine ekledi.