Türk halkı elektrik ve benzinin yanısıra LPG'ye de çok yüksek bir bedel ödüyor. LPG'nin en pahalı satıldığı ülkenin Türkiye olduğu açıklandı. Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) İnşaat Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Öztürk, temiz yakıt olan likit petrol gazının (LPG), şehir trafiğinde araçlardan ileri gelen hava kirliliğini azaltmak için dünyanın her yerinde devlet tarafından teşvik edildiğini söyledi. Türkiye'de ise araçların LPG'ye geçmesinde devlet teşviğinin değil, benzin fiyatlarının LPG'ye göre aşırı yüksek olmasının etken olduğunu anlatan Prof. Dr. Öztürk, kullanımın yaygınlaşması üzerine devletin LPG fiyatlarını da ciddi oranda artırdığını kaydetti. Prof. Dr. Öztürk, Avustralya'da litresi 0.18, ABD'de 0.26, Hollanda'da 0.29 dolar olar LPG'nin Türkiye'de 0.62 dolar olduğunu belirterek, "Dünyada LPG'yi en fazla kullanan ülkeler gelişmiş ülkeler, fiyatı en yüksek olan ülke ise Türkiye. Bu nedenle Türkiye'de LPG fiyatları gelişmiş ülkeler seviyesine çekilmeli'' dedi.
LPG teşvik edilmeli
Prof. Dr. Öztürk, LPG'nin ozon kirliliğine sebep olan karbon kirliliğini minimize ettiğini, karbonmonoksit kirliliğinde önemli düşüşlere neden olduğunu, benzen gibi kanser yapıcı maddelerin oluşmamasını sağladığını ve en önemlisi kurşun kirliliği yaratmadığını anlatarak, "Türkiye ciddi bir kirlilik sorunuyla karşılaşmadan, şehiriçi trafikte özellikle fazla kilometre yapan araçlarda LPG ve sıkıştırılmış doğalgaz mutlaka teşvik edilmeli'' diye konuştu. İstanbul'da toplu taşımada kullanılan İETT otobüslerinde litresi 350 bin liradan doğalgaz yerine, 1 milyon 300 bin liradan mazot kullanılmasını da eleştiren Prof. Dr. Mustafa Öztürk, bu dönüşümün yapılması halinde 3 yılda maliyetin amorti edileceğini sözlerine ekledi.
LPG teşvik edilmeli
Prof. Dr. Öztürk, LPG'nin ozon kirliliğine sebep olan karbon kirliliğini minimize ettiğini, karbonmonoksit kirliliğinde önemli düşüşlere neden olduğunu, benzen gibi kanser yapıcı maddelerin oluşmamasını sağladığını ve en önemlisi kurşun kirliliği yaratmadığını anlatarak, "Türkiye ciddi bir kirlilik sorunuyla karşılaşmadan, şehiriçi trafikte özellikle fazla kilometre yapan araçlarda LPG ve sıkıştırılmış doğalgaz mutlaka teşvik edilmeli'' diye konuştu. İstanbul'da toplu taşımada kullanılan İETT otobüslerinde litresi 350 bin liradan doğalgaz yerine, 1 milyon 300 bin liradan mazot kullanılmasını da eleştiren Prof. Dr. Mustafa Öztürk, bu dönüşümün yapılması halinde 3 yılda maliyetin amorti edileceğini sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.