Otomotivciler vergiden dertli
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD)
üyelerini 2050 projeksiyonuna göre üretime
yönlendiriyor. Sektör, uluslararası rekabet gücünü yakalayacak gelecek planı yaparken, iç piyasada
ÖTV ile gelen şoku yaşıyor
27.01.2014 00:00:00
Türkiye'nin ihracat şampiyonu otomotiv sektörünün omurgasını oluşturan yan sanayi, vizyonunu 2050'ye yönlendirdi. 2014 yılının ilk üye toplantısını İstanbul'da gerçekleştiren ve geleceğin teknolojilerini tartışmak üzere bir araya gelen Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) üyelerinin gündeminde ÖTV ile gelen vergi baskısı vardı. Vergilerin kademeli olarak düşürülüp iç piyasanın rahatlatılmasını bekledikleri bir dönemde gelen yeni vergilere işaret eden TAYSAD Başkanı Dudaroğlu, "Otomotiv sektörümüz, gücünü iç pazarından almaktadır. Baskı altında tutulan bir iç pazara, yeni yabancı yatırımların gelmesini beklemek 'hayalcilik' olacaktır" dedi. Topyekün Ar-Ge seferberliği başlatmalıKüresel anlamda geleceğe hazırlandıklarını, bunun için Türkiye'de toplam 147 Ar-Ge merkezinin 47 adedinin üyeleri tarafından kurulduğunu hatırlatan Dudaroğlu, "2023 hedeflerine ulaşabilmek için 'Güçlü Sanayi, Güçlü Marka' sloganıyla çalışıyoruz. Sektörel olarak en fazla Ar-Ge merkezine sahibiz. Amacımız, üniversite sanayi işbirliğiyle topyekûn Ar-Ge seferberliği başlatmak ve yapılan başarılı çalışmaları ihraç etmek" diye konuştu. Dudaroğlu, 2013 yılında 21.3 milyar dolarlık otomotiv ihracatının yüzde 43'ünün tedarik sanayi tarafından yapıldığını hatırlatarak, 2014 yılında da araç üretiminin bir milyon 200 bin adedi bulacağını, ihracatın ise 21.5 milyar dolar seviyesinde olacağını öngördüklerini aktardı. Otomotivde dünyada ilk 10'a girmeli Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Ömer Burhanoğlu da Türkiye'nin 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmak istiyorsa, otomotiv endüstrisinin de ilk 10 içinde olması gerektiğini söyledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.