Otoda alım satım rayına oturuyor
Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, otomotivin artık bir yatırım aracı olmaktan çıktığını ve kampanyaların başladığını belirterek, "Bundan sonraki dönem içerisinde de döviz kurlarının ve enflasyonun da üç aşağı beş yukarı bu seviyelerde olduğunu düşünürsek kampanyaların 2024 ve hatta 2025'te de devam edeceğini düşünüyorum" dedi.
25.09.2023 13:05:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Honda Türkiye Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, otomotivin artık bir yatırım aracı olmaktan çıktığını ve kampanyaların başladığını belirterek, "Bundan sonraki dönem içerisinde de döviz kurlarının ve enflasyonun da üç aşağı beş yukarı bu seviyelerde olduğunu düşünürsek kampanyaların 2024 ve hatta 2025'te de devam edeceğini düşünüyorum" dedi. Otomotiv pazarının bu yıl 1 milyon seviyelerini zorlayacağını belirten Kılıçer, bunun biraz altında kalınabileceğini söyledi. Kılıçer, "Ama sonraki dönemlerde 3-4 konunun ne olacağına çok bağlı nereye gideceğimiz. Bir, döviz kurları nereye gidecek? İki, kredi bulunabilirlik oranı nereye gidecek? Üçüncüsü de yeni bir arz şoku yaşayacak mıyız? Yeni Covid-19 varyantlar olacak mı? Tabii ki fiyatların nereye gideceği ve kredi kısmı çok çok önemli" ifadelerini kullandı.
Yatırım amaçlı otomotiv alımlarının sona erdiğine dikkati çeken Kılıçer, "Otomotiv, kesinlikle ve kesinlikle son 2-3 aydan beri artık yatırım aracı olmaktan çıktı. Tamamen ihtiyaca binaen satılıyor. Bununla beraber şunu da söylemek lazım. Önceki dönemde otomotiv değiştirme sıklığı ki bu Türkiye'de markadan markaya göre değişebilir, ortalama olarak 3.5-4 yıl arasındadır. Bu noktada artık yavaş yavaş süre uzamaya başladı. Yani 5 yıla, 5.5 yıla çıkmaya başladı" dedi. AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.