Yönetmelik taşımacı sektörler için Kanun'dan daha önemli. Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğü, yönetmelik ile ilgili yeni çalışmalar yapıyor. Yönetmeliğin aksayan yanları törpüleniyor. Karayolu Taşıma Kanunu ve Yönetmeliği hakkında "Gerçek bir değerlendirme" ancak uygulamanın başlayacağı tarihten sonra yapılabilecek. Yine söylüyorum: Taraflar arasında, fazla problem çıkarmayacağını umduğum ıslah edilmesi gereken unsurlar var. Ümit ediyorum, düzetilecektir. Devletler ya da devlet idarecileri, toplum için çok önemlidir. Bunların yaptığı iyi ya da kötü şeyler, etkisini tüm insanların üzerinde hemen gösterir. Bu yönüyle onların yaptığı işlerle titizlikle ilgilenmek zorundayız. Bizde devlete kazandırılmış bulunan 'kutsallık' nedeniyle ona eleştiri yapmak pek hoş karşılanmaz, hatta eleştiri yapanlar hemen suçlanır. Eleştirenlere denilenlerden birisi de 'yanlışı devlet değil, devlettekiler yaptı. Eleştirirsen devleti değil, devlettekileri eleştir' şeklindedir.Devlet bir canlı ya da otomatik mekanizma olmadığı için, iyi ya da kötüyü de tabi ki devletteki insanlar yapar. Onların yaptığı iyi işler kadar, kötüler de tabi ki devlete fatura edilir. Bu açıklamadan sonra ucu devlete dokunan konulara temas etmeye çalışacağım. Tabi ki sektör ile ilgili olacak. Uzun yıllar hasretini çektiğimiz 'tek parti hükümeti' ile yönetiliyoruz. Hükümetin uygulamalarını dikkatle takip ediyorum. Ama garipsediğim bir durum var. Ulaştırma Bakanlığı hala 'demiryolu' konusunu 'öncelikli iş' olarak ilan ediyor?Belki de taşımada büyük paya sahip karayolunun bir taşımacısı olarak önemsenmemiş olmaktan alınıyorum. Bu yönde çabaların AB'den kaynaklandığını zannediyorum ki, üzerinde çok düşünülmeli. Hoş görsünler.. Hepimiz demiryolu niyetine hayranlıkla bakarak büyüdük. Havayolu medeniyetinden yararlanarak yaşıyoruz.Ama gerçeklerlerle duyguları ayırt etmeliyiz. Ülkeler kara, hava, demir yollarını 'dengeli' ve 'dikkatli' kullanmalı. Bunlar arasında tercih yapılırken, işin sosyal yönünü de düşünmeli. Bu anlamda 'daha emniyetli' görünen demiryolunun teşviki de normaldir. Ancak dünyada demiryolunun rolündeki değişimlere, demiryolu işletmeciliğindeki başarı ve başarısızlığa göre hareket edilmeli. Şunu unutmamak gerekir ki; başka bir sistemle 20 milyon liraya taşınacak bir yolcuyu demiryoluyla 30 milyona taşımak ve bunun 15 milyonunu sübvanse edip yolcudan 15 milyon almak şeklindeki taşımalara ülkenin kaynakları yetmez. Eğer karlı bir iş olsa, yerli ve yabancı özel sektör, demiryolu işine girerdi. Hem de her yönüyle..Eğer bu böyle oluyorsa, devlet ne kadar zarar edebileceğini, bunun ne kadırını göğüsleyebileceğini iyi düşünmeli. Demiryolları ile ilgili projeler iyiden iyiye düşünülmesi gereken büyük yatırımlardır..Demiryolu konusundaki sorun ve başarısızlıklardan bugünkü yönetim sorumlu tutulamaz zaten. Bunlar eskiden beri gelen yanlışların ve birazda dünyadaki değişmelerin sonucu ortaya çıktı. Önemli olan, bu sorunları daha büyütmemek, mümkünse de çözmek. Umarım düşüncelerim yanlış anlaşılmaz. Devleti muhtemel yanlışlardan koruyucu eleştiri yapmayı vazife olarak algılıyorum ben?
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Misafir Kalem (A) / diğer yazıları
- RESUL BALCI: Karlar düşerken / 22.02.2025
- Niçin organik cilt ürünlerini tercih etmeliyiz? / 01.06.2014
- Ali Ekber ARAS / 17.12.2013
- İbretlik ve dramatik bir olay: Yassıçemen Savaşı / 15.10.2012
- Savaşsız işgal ya da kaldırım taşlarını yemek / 12.10.2012
- Gavur Kadı / 21.09.2012
- Doğru söze ne denir? / 14.09.2012
- Süslü cümleler.... / 14.09.2012
- Çözümün önünden çekil! / 07.09.2012
- 2011'de neler olmadı' (Hüsamettin Çalışkan) / 04.01.2012
- Niçin organik cilt ürünlerini tercih etmeliyiz? / 01.06.2014
- Ali Ekber ARAS / 17.12.2013
- İbretlik ve dramatik bir olay: Yassıçemen Savaşı / 15.10.2012
- Savaşsız işgal ya da kaldırım taşlarını yemek / 12.10.2012
- Gavur Kadı / 21.09.2012
- Doğru söze ne denir? / 14.09.2012
- Süslü cümleler.... / 14.09.2012
- Çözümün önünden çekil! / 07.09.2012
- 2011'de neler olmadı' (Hüsamettin Çalışkan) / 04.01.2012