Mutfak sektöründe rakip Çin
Türk ev ve mutfak eşyaları sektörü, sektörün en önemli ithalatçılarından biri olan İngiltere'ye 21 firma ile çıkarma yaptı. EVSİD Başkanı Burak Önder, "Birçok ürünü Çin’den çok daha uyguna verebiliyoruz. Şu anda en büyük rakibimiz Çin" dedi
07.04.2019 00:00:00





Türk ev ve mutfak eşyaları sektörü, Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) öncülüğünde 18 ülkedeki 33'üncü etkinliğini İngiltere'ye gerçekleştirdi. Londra ve Birmingham'da İngiltere'deki en önemli alıcılarla buluşan sektör temsilcileri, yeni iş bağlantıları ve daha yüksek ihracat hedefleri ile Türkiye'ye geri döndü.
Ev ve mutfak eşyaları sektöründe İngiltere'ye Türkiye'den ilk defa bir heyet geldiğini belirten EVSİD Başkanı Burak Önder, Ticaret Bakanlığı desteğiyle 21 Türk firmasının İngiltere'deki 60 firmanın satın almacıları ve yöneticileri ile bir araya geldiğini söyledi.
Ev ve mutfak eşyaları sektöründe İngiltere'ye Türkiye'den ilk defa bir heyet geldiğini belirten EVSİD Başkanı Burak Önder, Ticaret Bakanlığı desteğiyle 21 Türk firmasının İngiltere'deki 60 firmanın satın almacıları ve yöneticileri ile bir araya geldiğini söyledi.
Sektörün hakimi Çin
İngiltere'nin ev ve mutfak eşyaları sektöründeki ithalatının 4 milyar dolar olduğunu kaydeden Önder, "Biz Türkiye olarak bundan yüzde 6 pay alıyoruz. İngiltere'ye toplam 240 milyon dolar ihracatımız var. Toplam sektör ihracatımızın yüzde 9'u bu ülkeye yapılıyor. Bizim sektörde İngiltere pazarını en çok domine eden ülke Çin. Ardından 295 milyon dolarla Almanya ve sonra Türkiye geliyor. İngiltere'ye en çok elektrikli ev ürünleri, metal grubu, cam grubu ve plastik grubu satıyoruz.
Örneğin plastikte ürünü Çin'den çok daha uyguna verebiliyoruz. Biz de ülke olarak çok rekabetçiyiz ve bu pazarda tek rakibimiz Çin. Ancak biraz daha kendimizi anlatmaya ve tanıtmaya ihtiyacımız var. Türkiye'de güçlü ve rekabetçi bir sanayinin olduğu bilinmiyor. Çoğu zaman fuarlarda Türk stantlarına uğramıyorlar bile. Bunu değiştirmemiz gerekiyor" dedi.
İngiltere'de yaşanan Brexit sürecinin de buraya bir heyet düzenlemelerinde etkili olduğunu anlatan Önder, "O süreç gerçekleşirse fırsata çevirebilir miyiz, bunu görmek istedik.
İngiltere ve Fransa pazarlarını biraz tahrik etmemiz lazım. Burada müşteriye ulaşmak zor. Diğer ülkelerdeki fuarlara çok fazla katılmıyorlar. Zaten günümüzde fuarlar sadece iletişim kurmak için var. Kart al, kart ver sistemi... İhracatımızı arttırmak için fuarlardan başka yollara da başvurmalıyız" ifadelerini kullandı.
EKONOMİ SERVİSİ
Örneğin plastikte ürünü Çin'den çok daha uyguna verebiliyoruz. Biz de ülke olarak çok rekabetçiyiz ve bu pazarda tek rakibimiz Çin. Ancak biraz daha kendimizi anlatmaya ve tanıtmaya ihtiyacımız var. Türkiye'de güçlü ve rekabetçi bir sanayinin olduğu bilinmiyor. Çoğu zaman fuarlarda Türk stantlarına uğramıyorlar bile. Bunu değiştirmemiz gerekiyor" dedi.
İngiltere'de yaşanan Brexit sürecinin de buraya bir heyet düzenlemelerinde etkili olduğunu anlatan Önder, "O süreç gerçekleşirse fırsata çevirebilir miyiz, bunu görmek istedik.
İngiltere ve Fransa pazarlarını biraz tahrik etmemiz lazım. Burada müşteriye ulaşmak zor. Diğer ülkelerdeki fuarlara çok fazla katılmıyorlar. Zaten günümüzde fuarlar sadece iletişim kurmak için var. Kart al, kart ver sistemi... İhracatımızı arttırmak için fuarlardan başka yollara da başvurmalıyız" ifadelerini kullandı.
EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.