Mobilyada hedef engelliler
2. Mobilya Ar-Ge Proje Pazarı yarışmasında birinciliği 'Görme Engelliler İçin Akıllı Gardrop' projesi kazandı. Sektör yetkilileri engelliler için pazarda ürün boşluğu olduğunu kaydetti
25.12.2014 00:00:00
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) binasında düzenlenen 2. Mobilya Ar-Ge Proje Pazarı (MAPP) finali önceki gün gerçekleşti. Finalde genelde üniversite öğretim üyelerinin hazırladığı 70 proje yarıştı. Yarışmada ilk sırayı "Smartcabin: Görme Engelliler İçin Akıllı Gardrop" adlı projesiyle Selçuk Üniversitesi Öğretim Üyesi Mehmet Lütfi Hidayetoğlu kazandı. Gardrop, görme engelliler kıyafetlerini rengine ve cinsine göre ayırmayı ve saptamayı sağlıyor. Böylece görme engelli, başkasının desteğine ihtiyaç duymadan istediği kıyafeti giyebiliyor. Yarışmada ikinci sırayı 'mobilya yüzeylerine insan ve çevre dostu boyalarla sıvı renkli cam uygulaması' projesiyle Muğla Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Osman Göktaş ve ekibi kazandı. İthal mala ilgi büyükTİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, yarışmanın finalinin açılışında yaptığı konuşmada, "Türkiye'de maalesef ithal mala karşı çok fazla bir ilgi var. İthal malın bir cazibesi var. Bu mobilyada da çok göze çarpıyor. Örneğin bir mobilyacıya gidiyorsunuz bir takım soruyorsunuz. 3-5 bin lira diyor, diğerine 40 bin lira diyor. Niye 40 bin lira olduğunu sorduğunuzda 'O İtalyan malı' diyor. Bakın marka söylemiyor. İtalyan malı diyor. Biz ne zaman ki kendi ürettiğimiz ürünlerde, mobilyada 'Bu 5 bin lira olan Çin malı, bu 20 bin lira Türk malı' dediğimiz zaman işimiz tamamlanmış, hedefe ulaşmışız demektir. O da nasıl olacak? Ar-Ge, tasarım ve yaptığımız marka çalışmasıyla olacak" dedi. Büyükekşi, mobilya sektörünün son 10 yılda büyük mesafeler aldığını anlatarak, sektörün 2023 yılı için 10 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduğunu hatırlattı. Türkiye'nin mobilyada kilo başı ihracat değerinin 3.7 dolar olduğunu bildiren Büyükekşi, "Dünyaya baktığımızda kilosu 30 dolara mobilya satılıyor. Bizim hedefimiz öncelikle bunu 8 dolara yükseltmek, daha sonra 16 dolara yükseltmek" dedi. Büyükekşi, markalaşmanın sabır isteyen zorlu bir süreç olduğuna dikkati çekti. MAPP Yürütme Kurulu Başkanı Bülent Aymen de 500 milyar dolarlık 2023 ihracat hedefinde yolların biraz meşakkatli olduğunu belirterek, katma değerli ürün ihracatına katkı sağlayacak proje geliştirmek gerektiğini söyledi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.