Mobil reklam harcamaları arttı
Mobil pazarlamanın ve ilgili teknolojilerin gelişimine öncülük eden MMA Türkiye, (Mobil Pazarlama Birliği) 2017 yılı Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırma raporu verilerini açıkladı
19.03.2018 00:00:00
Rapora göre 2017 yılı içerisinde mobil mecralara yapılan reklam yatırımları, ilk kez bir milyar TL seviyesini aştı. Mobilin reklam pastasındaki payı, 1 milyar 205 milyon TL olarak gerçekleşti.
Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırma raporunun, gerçek verilere dayalı uzman analizlerle, sektörün gelişim ivmesini gözler önüne serdiğini belirten MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Işık İlhan, "Sektörün önde gelen ajansları ve yayıncıları, şeffaflık içerisinde paylaştıkları titiz veriler ve uzman yorumlarla kapsamlı bir raporun oluşumuna katkı sağladılar.
Tüm paydaşlarımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz" dedi. Mobil reklam tipleri arasında, Display reklamlar yüzde 65'lik pay ve 783.48 milyon TL'lik yatırım rakamıyla önce çıktı. Display ana başlığı altında yer alan Banner, Rich Media gibi gösterim veya tıklama bazlı reklamlara yapılan yatırım, 518.3 milyon TL seviyesinde oldu.
Youtube, sosyal medya videoları ve lokal yayıncıların mecralarında yer alan videolar da dahil olmak üzere, Display reklam tipleri başlığı altında ele alınan video reklamlar, 265.2 milyon TL ile toplam yatırımlardan yüzde 22 pay aldı. Mobil arama motorlarına yapılan reklam yatırımları ise, 421.87 milyon TL olarak gerçekleşti.
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırma raporunun, gerçek verilere dayalı uzman analizlerle, sektörün gelişim ivmesini gözler önüne serdiğini belirten MMA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Işık İlhan, "Sektörün önde gelen ajansları ve yayıncıları, şeffaflık içerisinde paylaştıkları titiz veriler ve uzman yorumlarla kapsamlı bir raporun oluşumuna katkı sağladılar.
Tüm paydaşlarımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz" dedi. Mobil reklam tipleri arasında, Display reklamlar yüzde 65'lik pay ve 783.48 milyon TL'lik yatırım rakamıyla önce çıktı. Display ana başlığı altında yer alan Banner, Rich Media gibi gösterim veya tıklama bazlı reklamlara yapılan yatırım, 518.3 milyon TL seviyesinde oldu.
Youtube, sosyal medya videoları ve lokal yayıncıların mecralarında yer alan videolar da dahil olmak üzere, Display reklam tipleri başlığı altında ele alınan video reklamlar, 265.2 milyon TL ile toplam yatırımlardan yüzde 22 pay aldı. Mobil arama motorlarına yapılan reklam yatırımları ise, 421.87 milyon TL olarak gerçekleşti.
EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.