Türkiye'nin önde gelen iki grubunun geçtiğimiz hafta Gima ve Endi üzerinden yaşadığı rekabet, perakende sektöründeki büyük savaşı gün yüzüne çıkardı. Koç Grubu'na ait Migros'un yaptığı pazarlıkların mürekkebi kurumadan Sabancılar, Hüsnü Özyeğin'i ikna ederek sahibi olduğu Gima ve Endi'yi kendi grubuna kattı. Koç Grubu da centilmenlik dışı kabul ettiği bu çalımdan dolayı Sabancı ile Türk Telekom için oluşturdukları konsorsiyumu bozma kararı aldı. Yıllardır sıcak para ile giriş yapan yabancılar artık reel sektöre de önemli miktarda kaynak ayırıyor. Finans kurumlarının ardından perakende sektörü de dünya devlerinin yakın izlemeye aldığı sektörlerin başında geliyor. 50 milyar dolarlık pazar büyüklüğü- ne ulaşan sektörde yerli ve yabancı birçok fir- ma kıyasıya rekabet ediyor. Bazı şirketler Türk perakende sektörü için doğrudan yatırım, bazıları ise şirket alma stratejisi izliyor.. Son gelişmeler söz konusu yarışın bu yıl daha da hızlanacağını gösteriyor. Fransız Carrefour yetkilileri Gima ve Endi'yi almalarını, Türkiye'de marketler zinciri satın almalarının başlangıcı şeklinde değerlendiriyor. Dünyanın bir numaralı perakende devi Wal Mart'ın ise Migros ile görüşmesinden sonra ne yapacağı merakla bekleniyor. Wal Mart'ın şu sıralar Tansaş için adı geçiyor. Tansaş'a talip bir diğer firma ise geçtiğimiz yıllarda Kipa'yı alan İngiliz Tesco. Alman perakende devi Metro'nun da nasıl bir strateji izleyeceği merak ediliyor. Metro yetkilileri yer bulabilmeleri halinde Türkiye'ye 300 milyon Euro'luk yatırım yapacak. Devlerinin Türkiye'ye olan ilgisi perakende sektörünün dünya çevrelerinde gelişmeye en açık ve potansiyeli en yüksek pazarlardan biri olarak görülmesi. Türkiye perakende sektörünün büyüklüğü Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği verilerine göre 40 milyar dolar olsa da sektör oyuncuları bu rakamı 50 milyar dolar olarak telaffuz ediyor. Sektörün büyüklüğü için bu yıl tahmin edilen rakam ise 65 milyar dolar. Söz konusu rakamın yüzde 30'u organize perakendecilere ait.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.