Benzinden ucuz olmasının yanında aracın çeşitli aksamlarının ömrünü uzatması nedeniyle de ekonomik olan LPG'li araç kullanımının, bazı önlemlerle tam güvenli hale getirilebileceği bildirildi.
Makine Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mete Kalyoncu, benzine göre daha ekonomik olması nedeniyle LPG'li araç kullanımının giderek arttığını söyledi.
LPG'nin benzinden ucuz olmasının yanında aracın çeşitli aksamlarının ömrünü uzatması nedeniyle de ekonomik olduğunu ifade eden Kalyoncu, "LPG, motoru temiz tutar, karbon ve kurum oluşturmaz. Dolayısıyla da motorun ömrünü uzatır. Yanma odalarında ya da ateşleme bujilerinde tortu oluşturmaz. Ateşleme bujileri, diğer yakıtlardan, özellikle benzin kullanan araçların motorlarındaki bujilere göre daha uzun ömürlüdür" diye konuştu.
LPG basınç altında depolandığından benzin yakıt pompasının devrede bulunmadığını, bu nedenle yakıt pompası onarım ve değişim masrafı olmayacağını da vurgulayan Kalyoncu, "LPG yakıtlı motorlardaki karbüratör, birkaç hareketli parça ve kirliliği engelleyecek havalandırmasız basit bir mekanizma olup, karbüratör servisi ve tamiri yok denecek kadar azdır. Tüm bu nedenlerle LPG yakıtlı motorlar, yıl içinde daha fazla gün ve saatte çalışabilir" dedi.
LPG'li araç kullanımının tam güvenli hale getirilmesinde ise tüketiciye önemli görev düştüğünü belirten Kalyoncu, LPG sistemlerinin, montajından başlayarak kullanılmasına, bakım ve periyodik kontrollerine kadar dikkat edilmesi gereken bazı kurallar olduğunu söyledi.
Kalyoncu, LPG dönüşüm sistemi montajı yapıldıktan sonra ilk olarak, kullanılan malzemelerin ve yapılan montajın standartlara uygun olup olmadığı konusunda Makine Mühendisleri Odasına başvurulması gerektiğini bildirdi.
Makine Mühendisleri Odası Konya Şube Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mete Kalyoncu, benzine göre daha ekonomik olması nedeniyle LPG'li araç kullanımının giderek arttığını söyledi.
LPG'nin benzinden ucuz olmasının yanında aracın çeşitli aksamlarının ömrünü uzatması nedeniyle de ekonomik olduğunu ifade eden Kalyoncu, "LPG, motoru temiz tutar, karbon ve kurum oluşturmaz. Dolayısıyla da motorun ömrünü uzatır. Yanma odalarında ya da ateşleme bujilerinde tortu oluşturmaz. Ateşleme bujileri, diğer yakıtlardan, özellikle benzin kullanan araçların motorlarındaki bujilere göre daha uzun ömürlüdür" diye konuştu.
LPG basınç altında depolandığından benzin yakıt pompasının devrede bulunmadığını, bu nedenle yakıt pompası onarım ve değişim masrafı olmayacağını da vurgulayan Kalyoncu, "LPG yakıtlı motorlardaki karbüratör, birkaç hareketli parça ve kirliliği engelleyecek havalandırmasız basit bir mekanizma olup, karbüratör servisi ve tamiri yok denecek kadar azdır. Tüm bu nedenlerle LPG yakıtlı motorlar, yıl içinde daha fazla gün ve saatte çalışabilir" dedi.
LPG'li araç kullanımının tam güvenli hale getirilmesinde ise tüketiciye önemli görev düştüğünü belirten Kalyoncu, LPG sistemlerinin, montajından başlayarak kullanılmasına, bakım ve periyodik kontrollerine kadar dikkat edilmesi gereken bazı kurallar olduğunu söyledi.
Kalyoncu, LPG dönüşüm sistemi montajı yapıldıktan sonra ilk olarak, kullanılan malzemelerin ve yapılan montajın standartlara uygun olup olmadığı konusunda Makine Mühendisleri Odasına başvurulması gerektiğini bildirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.