2004 yılı Almanya'da teknoloji yılı... Almanya'da yetişen 34 yaşındaki Zülfikar Çelik, eğitimi yalnızca lise düzeyinde olmasına rağmen trafikte kaza oranının azalmasını sağlayacak bir yeniliği geliştirti. Zülfikar Çelik, Köln-Amsterdam arasında yer alan Wesel kentinde yaşıyor. Karslı olan Zülfikar Çelik, taksi şöförlüğü yaparak hayatını kazanıyor. Çelik'in meslek hayatında yüz yüze kaldığı bazı zorluklar, onu yenilikler üzerine kafa yormaya yöneltmiş. Çelik bu durumu şöyle anlatıyor: "Taksi şöförlüğü yaparken, sık sık trafik kazalarına tanık oldum. 'Nasıl bir sistem kurmak lazım ki, bu kazaların önüne geçelim diye düşündüm. Trafikte kendini diğer araçlara belli etmek çok önemli. Kurduğum sistem, havanın kararması üzerine harekete geçiyor. Aracı otomatik olarak görünür hale getirerek kazaların önüne geçiyor."
Uygulama maliyeti düşük
Zülfikar Çelik'in sistemi aslında son derece basit: Pek çok sürücü, araçlarında park lambalarının bulunduğunu dahi bilmiyor. Bilse bile, her seferinde park lambalarını çalıştırıp yeniden kapatmak unutulabiliyor. Çelik'in sistemi, işte bu unutkanlığı ortadan kaldırıyor. İşin maddi boyutları da tahmin edildiğinden çok daha dar: "Sistemin uygulanması için gereken pek çok unsur zaten aracın içinde bulunduğundan maliyet de son derece düşük. Araç başına yaklaşık 50 sent (850 bin lira) yeterli oluyor."
Üniversitelerden destek vaadi
Yeni sistemin patentini alan Zülfikar Çelik'e, birçok saygın Alman yayın organında yer verildi. Zülfikar Çelik, sözlerini şöyle sürdürüyor: "Mühendislerden, meslek kuruluşlarından, uzmanlardan ve trafik bakanlığı yetkililerinden çok olumlu tepkiler aldım. Üniversitelerden de çok güzel tepkiler var. Destek vaad ediyorlar. Ailem de benimle gurur duyuyor. Otomotiv sanayisi temsilcileri de konuyu inceleyeceklerini, biraz beklememi istediler."
Uygulama maliyeti düşük
Zülfikar Çelik'in sistemi aslında son derece basit: Pek çok sürücü, araçlarında park lambalarının bulunduğunu dahi bilmiyor. Bilse bile, her seferinde park lambalarını çalıştırıp yeniden kapatmak unutulabiliyor. Çelik'in sistemi, işte bu unutkanlığı ortadan kaldırıyor. İşin maddi boyutları da tahmin edildiğinden çok daha dar: "Sistemin uygulanması için gereken pek çok unsur zaten aracın içinde bulunduğundan maliyet de son derece düşük. Araç başına yaklaşık 50 sent (850 bin lira) yeterli oluyor."
Üniversitelerden destek vaadi
Yeni sistemin patentini alan Zülfikar Çelik'e, birçok saygın Alman yayın organında yer verildi. Zülfikar Çelik, sözlerini şöyle sürdürüyor: "Mühendislerden, meslek kuruluşlarından, uzmanlardan ve trafik bakanlığı yetkililerinden çok olumlu tepkiler aldım. Üniversitelerden de çok güzel tepkiler var. Destek vaad ediyorlar. Ailem de benimle gurur duyuyor. Otomotiv sanayisi temsilcileri de konuyu inceleyeceklerini, biraz beklememi istediler."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.