Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, "Yükseköğretim Kanunu ve Yükseköğretim Personel Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun"u kısmen iade gerekçesinde, laiklikten verilecek en küçük ödünün, Atatürk devrimlerini yörgüngesinden saptırarak, yok olması sonucunu doğurabileceğini öne sürdü. Sezer, imam-hatip lisesini bitirenlerin kendi alanları dışındaki yükseköğretim programlarında okuyabilmelerine olanak sağlayan düzenlemenin Anayasa'daki laiklik ilkesi yönünden de inceledi.
Öğretim Birliği
Türkiye'de laik öğretime geçişin, Anayasa'nın 174. maddesiyle korumaya alınan 1924 tarihli "Öğretim Birliği Yasası" ile gerçekleştirildiğini belirten Sezer, yasa çerçevesinde yapılanları anımsattı. Sezer, öğretim birliği ilkesinin amacının, akla ve bilime dayalı programlarla çağdaş uygarlık hedefine yönlendirilmiş yurttaşlar yaratmak olduğunu belirterek, "İkili öğretim, yani bir yanda akla ve bilime öte yanda dinsel öğretiye dayalı öğretim toplumda ikiliğe yol açacak kaos ve karmaşa yaratacaktır. Bunun çağdaşlaşma hedefine ve ulusal birliğe zararı açıktır" dedi.
Öğretim Birliği Yasası'nın gerekçesini hatırlatan Sezer, şunları kaydetti: "Öğretim Birliği Yasası'nda, imam hatip yetiştirecek okulların kurulmasının öngörülmesinin amacı, din kültürünü bilimsel ortamda edinmiş, aydın, toplumu batıl inançtan kurtarabilecek din adamları yetiştirmektir. Bu amaç, imam hatip liselerinin imamlık, hatiplik ve Kuran kursu öğreticiliği gibi alanlardaki dini hizmetleri yerine getirmek amacıyla, öğrencileri bu mesleğe hazırlayıcı programlar çerçevesinde eğitim ve öğretim verilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır."
İmam-hatiplerin sayısı
Milli Eğitim Bakanlığı'nın verilerine göre, 2003 yılı itibariyle Türkiye'de 536 imam hatip lisesi bulunduğunu, bu liselerde 105 bin öğrencinin okuduğunu ifade eden Sezer, yıllık imam-hatip gereksinmesi 5 bin olmasına karşılık, bu liseleri bitirenlerin sayısı 25 bini bulduğunu ifade etti. Sezer, yapılan araştırmalara göre, 2003 yılı itibariyle imam hatip lisesini bitirenlerin sayısının 511 bini aştığının anlaşıldığını bildirdi.
Öğretim Birliği
Türkiye'de laik öğretime geçişin, Anayasa'nın 174. maddesiyle korumaya alınan 1924 tarihli "Öğretim Birliği Yasası" ile gerçekleştirildiğini belirten Sezer, yasa çerçevesinde yapılanları anımsattı. Sezer, öğretim birliği ilkesinin amacının, akla ve bilime dayalı programlarla çağdaş uygarlık hedefine yönlendirilmiş yurttaşlar yaratmak olduğunu belirterek, "İkili öğretim, yani bir yanda akla ve bilime öte yanda dinsel öğretiye dayalı öğretim toplumda ikiliğe yol açacak kaos ve karmaşa yaratacaktır. Bunun çağdaşlaşma hedefine ve ulusal birliğe zararı açıktır" dedi.
Öğretim Birliği Yasası'nın gerekçesini hatırlatan Sezer, şunları kaydetti: "Öğretim Birliği Yasası'nda, imam hatip yetiştirecek okulların kurulmasının öngörülmesinin amacı, din kültürünü bilimsel ortamda edinmiş, aydın, toplumu batıl inançtan kurtarabilecek din adamları yetiştirmektir. Bu amaç, imam hatip liselerinin imamlık, hatiplik ve Kuran kursu öğreticiliği gibi alanlardaki dini hizmetleri yerine getirmek amacıyla, öğrencileri bu mesleğe hazırlayıcı programlar çerçevesinde eğitim ve öğretim verilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır."
İmam-hatiplerin sayısı
Milli Eğitim Bakanlığı'nın verilerine göre, 2003 yılı itibariyle Türkiye'de 536 imam hatip lisesi bulunduğunu, bu liselerde 105 bin öğrencinin okuduğunu ifade eden Sezer, yıllık imam-hatip gereksinmesi 5 bin olmasına karşılık, bu liseleri bitirenlerin sayısı 25 bini bulduğunu ifade etti. Sezer, yapılan araştırmalara göre, 2003 yılı itibariyle imam hatip lisesini bitirenlerin sayısının 511 bini aştığının anlaşıldığını bildirdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.