Kuyrukta bekletilen müşteri daha fazla harcıyor
Sıra bekleyerek çok zaman kaybediyoruz. Can sıkıntısı, hayal kırıklığı ve anksiyete gibi psikolojik sorunlarla karşılaşıyoruz
17.10.2017 00:00:00
Bekleme kuyruklarının hem tüketiciler hem de markalar için kötü olduğu göz önüne alındığında, neden bu kadar yaygın? Olumsuz sonuçlara rağmen işletmelerin kuyruğu tercih etmesinin başka bir nedeni var. Kuyrukta bekleyen müşteri içeri girdiğinde daha çok harcıyor! Psikolog Mehmet Başkak, beklemenin tüketici davranışına etkisi hakkında şu bilgileri verdi: "Laboratuvarlarda ve sahalarda yapılan deneylerde, müşterilerin satın almadan ya da sipariş vermeden önceki bekleme sürelerinin, alışveriş miktarını artırdığını gösteren güçlü kanıtlar var. Mesela bir restoranda akşam yemeği yemek için sıra bekleyen müşteriler, restorana daha uzun süre kalırlar.
Bir mağaza kuyruğunda uzun süre bekleyen müşteriler daha fazla tişört satın alıyor. Veya bir oyun salonun da kuyruk varsa eğer, oyuncular masa başında daha fazla vakit geçiriyor. Bu, zihinsel bir muhasebeye dayanıyor: Beklenen o kadar zamandan sonra yalnızca küçük bir miktar satın alınacak olsaydı, uzun süre beklemeye değmezdi.
Bu yüzden firmalar bilerek ve isteyerek uzun bekleyişleri ortadan kaldırmıyor. Bunun yerine müşterilerin bekleme tecrübelerini iyileştirmeye çalışıyorlar. Bekleme alanlarına okuma materyalleri ve televizyon ekranları yerleştirerek veya müzik çalarak müşterilerin dikkatini hoş olmayan bekleyişten uzaklaştırıyorlar. Lokantalarda yaygın olarak kullanılan ikinci bir uygulama, müşterilere beklerken görebilecekleri bir menü sunmak. Bu tür uygulamalar uzun beklemeler yüzünden doğacak memnuniyetsizliği azaltıyor. Uzun bir kuyrukta beklediğinizde, sonradan pişman olabileceğiniz büyük bir satın alma işlemi yapmak istemiyorsanız, dikkatinizi mümkün olduğunca beklediğiniz süreden uzak tutmanızı öneririz."
HABER MERKEZİ
Bir mağaza kuyruğunda uzun süre bekleyen müşteriler daha fazla tişört satın alıyor. Veya bir oyun salonun da kuyruk varsa eğer, oyuncular masa başında daha fazla vakit geçiriyor. Bu, zihinsel bir muhasebeye dayanıyor: Beklenen o kadar zamandan sonra yalnızca küçük bir miktar satın alınacak olsaydı, uzun süre beklemeye değmezdi.
Bu yüzden firmalar bilerek ve isteyerek uzun bekleyişleri ortadan kaldırmıyor. Bunun yerine müşterilerin bekleme tecrübelerini iyileştirmeye çalışıyorlar. Bekleme alanlarına okuma materyalleri ve televizyon ekranları yerleştirerek veya müzik çalarak müşterilerin dikkatini hoş olmayan bekleyişten uzaklaştırıyorlar. Lokantalarda yaygın olarak kullanılan ikinci bir uygulama, müşterilere beklerken görebilecekleri bir menü sunmak. Bu tür uygulamalar uzun beklemeler yüzünden doğacak memnuniyetsizliği azaltıyor. Uzun bir kuyrukta beklediğinizde, sonradan pişman olabileceğiniz büyük bir satın alma işlemi yapmak istemiyorsanız, dikkatinizi mümkün olduğunca beklediğiniz süreden uzak tutmanızı öneririz."
HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.