Kur savaşları sürüyor
TİM Başkanı Büyükekşi, şu an dünya ekonomilerinin kur savaşları ile çalkalandığına işaret ederek, “Geçtiğimiz yıl olduğu gibi, 2013 yılı da dünyada kur savaşlarının öne çıkacağı bir yıl olmaya aday” dedi
02.03.2013 00:00:00
YENİ MESAJ / EDİRNE
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Şubat ayı ihracat rakamlarının açıklandığı Edirne’de yaptığı açıklamada, gelişmiş ülkelerin izledikleri politikalar ile paralarının değerini düşük tutmaya çalıştığını ifade ederek, “Böylece açık ve örtülü bir kur çatışması yaşanıyor” dedi. Japonya’nın agresif para politikası ile Yen’in değerinde hızlı düşüşe yol açtığına işaret eden Büyükekşi, “Bu da kur savaşlarını tetikledi. ABD zaten bir süredir genişletici para politikası ile (para basarak) doları zayıf tutmaya çalışıyor. İngiliz Sterlini, Dolar ve Euro karşısında değer kaybediyor. İsviçre, Euro karşısında 1.20 paritesini gözetiyor. Euro bölgesi şimdilik bu konuda geri planda. Ama yükselen Euro’nun değeri, yavaş yavaş kaygı verici olmaya başladı” dedi.
Kur ile oynanıyor
Birçok ülkenin ihracat artışı için kur ile oynadığını hatırlatan Büyükekşi, “Kur, kızışan rekabette en önemli silah olarak kullanılıyor. Türkiye’nin de bu konudaki gelişmeleri yakından takip etmesinin,
ve önlem almaya devam etmesinin önemli olduğuna inanıyoruz. Bize göre, Türkiye için en mantıklı çözüm, iyi bir kur riski yönetimi ile kurdaki aşırı dalgalanmaları önlemek ve de Türk Lirası’nın rekabetçi seviyelerini korumak olacaktır.” Sanayide büyümenin 2012 yılının son 3 ayında en zayıf dönemini yaşadığına işaret eden Büyükekşi, “2012 yılı büyümesi yüzde 2.5 seviyesinde kalacak gibi...” dedi. Bu arada Türkiye’nin Ocak ve Şubat ayı ihracat toplamı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 23 milyar 201 milyon dolara yükseldi.
İhracatta kârlılık düştü
TİM Başkanı Büyükekşi, dünyada yaşanan gelişmelerin mevcut pazarlarda ihracat artışımızı sınırlandırdığına dikaktleri çekerek, “İhracatçılarımızın kârlılıkları son yıllarda giderek azalıyor.
Çünkü dış pazarda kıyasıya bir rekabet ortamı var. İhracatçılarımız dış pazarda rekabetçi fiyat sunamamaktan yakınıyor. Yılın son çeyreğinde girdi maliyetlerinin arttığını belirten ihracatçı firmalarımızın oranı son anketimizde yüzde 62’ye çıktı. İhracatçılarımızın yaklaşık yarısı, kârlılık düzeyinin azaldığını söylüyor. Biz de tekrar tekrar ihracatçılarımızın finansman sıkıntısının üzerinde duruyoruz. Çünkü bu sıkıntı giderek artıyor.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Şubat ayı ihracat rakamlarının açıklandığı Edirne’de yaptığı açıklamada, gelişmiş ülkelerin izledikleri politikalar ile paralarının değerini düşük tutmaya çalıştığını ifade ederek, “Böylece açık ve örtülü bir kur çatışması yaşanıyor” dedi. Japonya’nın agresif para politikası ile Yen’in değerinde hızlı düşüşe yol açtığına işaret eden Büyükekşi, “Bu da kur savaşlarını tetikledi. ABD zaten bir süredir genişletici para politikası ile (para basarak) doları zayıf tutmaya çalışıyor. İngiliz Sterlini, Dolar ve Euro karşısında değer kaybediyor. İsviçre, Euro karşısında 1.20 paritesini gözetiyor. Euro bölgesi şimdilik bu konuda geri planda. Ama yükselen Euro’nun değeri, yavaş yavaş kaygı verici olmaya başladı” dedi.
Kur ile oynanıyor
Birçok ülkenin ihracat artışı için kur ile oynadığını hatırlatan Büyükekşi, “Kur, kızışan rekabette en önemli silah olarak kullanılıyor. Türkiye’nin de bu konudaki gelişmeleri yakından takip etmesinin,
ve önlem almaya devam etmesinin önemli olduğuna inanıyoruz. Bize göre, Türkiye için en mantıklı çözüm, iyi bir kur riski yönetimi ile kurdaki aşırı dalgalanmaları önlemek ve de Türk Lirası’nın rekabetçi seviyelerini korumak olacaktır.” Sanayide büyümenin 2012 yılının son 3 ayında en zayıf dönemini yaşadığına işaret eden Büyükekşi, “2012 yılı büyümesi yüzde 2.5 seviyesinde kalacak gibi...” dedi. Bu arada Türkiye’nin Ocak ve Şubat ayı ihracat toplamı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 artarak 23 milyar 201 milyon dolara yükseldi.
İhracatta kârlılık düştü
TİM Başkanı Büyükekşi, dünyada yaşanan gelişmelerin mevcut pazarlarda ihracat artışımızı sınırlandırdığına dikaktleri çekerek, “İhracatçılarımızın kârlılıkları son yıllarda giderek azalıyor.
Çünkü dış pazarda kıyasıya bir rekabet ortamı var. İhracatçılarımız dış pazarda rekabetçi fiyat sunamamaktan yakınıyor. Yılın son çeyreğinde girdi maliyetlerinin arttığını belirten ihracatçı firmalarımızın oranı son anketimizde yüzde 62’ye çıktı. İhracatçılarımızın yaklaşık yarısı, kârlılık düzeyinin azaldığını söylüyor. Biz de tekrar tekrar ihracatçılarımızın finansman sıkıntısının üzerinde duruyoruz. Çünkü bu sıkıntı giderek artıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.