Tüketici Örgütleri Federasyonu (TÖF) Genel Başkan Yardımcısı Ömer Keser, son günlerde Mobil İnternet kullanımında yaşanan tüketici şikâyetleri ile ilgili olarak GSM firmalarını uyardı.
Keser; "GSM firmaları her türlü kota aşımında tüketicileri önceden bilgilendirmek ve risklere karşı uyarmak zorunda olduklarından bu sistemleri biran önce hayata geçirmelidir" dedi. Keser, şunları kaydetti: "Mobil internet kullanmak isteyen tüketiciler kapsama alanı sorunlarıyla karşılaşmakta bu nedenle vaat edilen hızla internet kullanamamaktadır. Bu durum şirketlerin yeterli altyapı çalışmaları olmamamsından dolayı tüketici mağduriyetlerine sebebiyet vermektedir. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, vaat edilen bir hizmetin yerine getirilememesini ayıplı bir hizmet olarak tarif etmektedir. Bu nedenle yaşanan sorunların sorumluluğu ilgili firmaların üzerinde kalmaktadır. Yine mobil internet kullanımında kotaların düşük olması tüketicilerin kısa sürede belirlenen kotaları aşmasına neden olmaktadır.
Keser; "GSM firmaları her türlü kota aşımında tüketicileri önceden bilgilendirmek ve risklere karşı uyarmak zorunda olduklarından bu sistemleri biran önce hayata geçirmelidir" dedi. Keser, şunları kaydetti: "Mobil internet kullanmak isteyen tüketiciler kapsama alanı sorunlarıyla karşılaşmakta bu nedenle vaat edilen hızla internet kullanamamaktadır. Bu durum şirketlerin yeterli altyapı çalışmaları olmamamsından dolayı tüketici mağduriyetlerine sebebiyet vermektedir. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, vaat edilen bir hizmetin yerine getirilememesini ayıplı bir hizmet olarak tarif etmektedir. Bu nedenle yaşanan sorunların sorumluluğu ilgili firmaların üzerinde kalmaktadır. Yine mobil internet kullanımında kotaların düşük olması tüketicilerin kısa sürede belirlenen kotaları aşmasına neden olmaktadır.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.