‘İtaati, dinin düzeni için farz kıldı’
Fatımat’uz Zehra (a.s) şöyle buyurmuştur: “Allah imanı şirk pisliğinden temizlenmek, namazı kibirden uzak durmak, zekatı rızkın artması, orucu ihlasın sabit kılınması, haccı dinin tesellisi, adaleti kalplerin birlikteliği, itaati dinin düzeni, imameti ayrılıktan sakınmak için farz kıldı”





İmam Rıza (a.s) Fazl b. Şazan'a şöyle buyurmuştur: "Eğer birisi, 'Söyle bakayım hikmet sahibi olan Allah'ın, kulunu sebepsiz yere fiillerden biriyle mükellef kılması doğru mudur?' diyecek olursa ona cevap olarak şöyle demek gerekir: "Doğrudur, zira o faydasız bir iş yapmayan ve cahil olmayan bir hikmet sahibidir.'
Eğer o, 'O halde söyle bakayım, neden Allah insanları mükellef kılmıştır?' diyecek olursa cevap olarak şöyle demek gerekir: 'Birtakım sebeplerden dolayı.' Eğer, o 'Söyle bakayım, bu sebepler tanınmış ve mevcut sebepler midir yoksa tanınmamış ve mevcut olmayan sebepler midir?' diye soracak olursa ona da cevap olarak şöyle denir: 'Bu sebepler ehli için tanınmış ve onlar nezdinde mevcut olan sebeplerdir.'
Eğer o, 'Sizler bu sebepleri biliyor musunuz yoksa bilmiyor muzunuz' diye soracak olursa ona, 'Onlardan bazısını biliyoruz ve bazılarını da bilmiyoruz' diye buyurdu." (Bihar, 6/58/1).
İmam Sâdık (a.s) bazı helal ve haramların sebebi sorulunca şöyle buyurmuştur: "Hiçbir hüküm hikmetsiz olarak yasanmamıştır." (İlel'uş Şerayi, 8/1).
Fatımat'uz Zehra (a.s) şöyle buyurmuştur: "Allah imanı şirk pisliğinden temizlenmek, namazı kibirden uzak durmak, zekatı rızkın artması, orucu ihlasın sabit kılınması, haccı dinin tesellisi, adaleti kalplerin birlikteliği, itaati dinin düzeni, imameti ayrılıktan sakınmak, cihadı İslam'ın izzeti, sabrı sevap elde etmeye hak kazanmaya yardım, iyiliği emretmeyi halk kitlesinin ıslahı, anne ve babaya iyiliği, Allah'ın gazabından korunma, sıla-ı rahimde bulunmayı sayının artması, kısası kanların korunması, adaklara vefa göstermeyi bağışlanmak, ölçü ve teraziyi tam tutmayı alış verişte az ölçüp tartmayı ortadan kaldırmak, iffetli kadınlara iftiradan sakınmayı lanete engel olmak, hırsızlıktan sakınmayı iffetli olmak, yetim malını yemekten uzak durmayı zulme engel olmak, hakemliklerde adaleti insanların huzuru için farz kıldı. Allah'a şirk koşmayı rububiyeti halis kılmak için haram kıldı." (Bihar, s.107/1).