İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ile hazırladığı "Ulaşım Ana Planı"nda (İUAP) yer alan hedeflerin gerçekleşmesi, mevcut raylı sistem hatlarının yapım hızı göz önüne alındığında uzak görünüyor.
Kentin ulaşım sorunlarına çözüm üretmek amacıyla 5 yıl önce hazırlanan ve 2010 yılını hedefleyen İUAP'da, gelecekteki kentsel ulaştırma ağının omurgasını, yüksek kapasiteli raylı toplu taşıma sistemlerinin oluşturması gereğine işaret edildi. Plana göre, İstanbul'da 72.5 kilometre banliyö, 17.7 kilometre hafif metro, 10.8 kilometre tramvay ve 7.6 kilometre metro olmak üzeretoplam 108.6 kilometre raylı sistem uzunluğu bulunuyor. Bunlara ek olarak 93 kilometre banliyö, 36 kilometre metro, 96 kilometre hafif metro ve 7 kilometre tramvay olmak üzere, toplam 232 kilometre yeni hat öneriliyor.
Gürtuna, 3 yıl içinde raylı sistemlerin tatbikat projelerinin hazırlandığını belirterek, şu bilgileri verdi: "Yenibosna-Havaalanı hattı bu sene bitecek. Taksim-Kabataş projesi bitti, ihale aşamasındayız. Bu yıl içinde Kadıköy-Bostancı, Harem-Tuzla, Üsküdar-Ümraniye, Vezneciler-Sultançifliği-Gaziosmanpaşa, Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar, Otogar-Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli hatlarının temelini atacağız. Bütün bunları topladığımızda 100 kilometreyi geçen raylı sistem hattına başlamış olacağız. 2010 yılına kadar bunların çoğu bitecek. Bunların bir kısmı kredili, bir kısmı yap-işlet, bir kısmı da öz kaynaklarımızla yapılacak. Ciddi olarak bu hedeflerin takipçisiyiz. 2023 yılına yetişir."
Kentin ulaşım sorunlarına çözüm üretmek amacıyla 5 yıl önce hazırlanan ve 2010 yılını hedefleyen İUAP'da, gelecekteki kentsel ulaştırma ağının omurgasını, yüksek kapasiteli raylı toplu taşıma sistemlerinin oluşturması gereğine işaret edildi. Plana göre, İstanbul'da 72.5 kilometre banliyö, 17.7 kilometre hafif metro, 10.8 kilometre tramvay ve 7.6 kilometre metro olmak üzeretoplam 108.6 kilometre raylı sistem uzunluğu bulunuyor. Bunlara ek olarak 93 kilometre banliyö, 36 kilometre metro, 96 kilometre hafif metro ve 7 kilometre tramvay olmak üzere, toplam 232 kilometre yeni hat öneriliyor.
Gürtuna, 3 yıl içinde raylı sistemlerin tatbikat projelerinin hazırlandığını belirterek, şu bilgileri verdi: "Yenibosna-Havaalanı hattı bu sene bitecek. Taksim-Kabataş projesi bitti, ihale aşamasındayız. Bu yıl içinde Kadıköy-Bostancı, Harem-Tuzla, Üsküdar-Ümraniye, Vezneciler-Sultançifliği-Gaziosmanpaşa, Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar, Otogar-Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli hatlarının temelini atacağız. Bütün bunları topladığımızda 100 kilometreyi geçen raylı sistem hattına başlamış olacağız. 2010 yılına kadar bunların çoğu bitecek. Bunların bir kısmı kredili, bir kısmı yap-işlet, bir kısmı da öz kaynaklarımızla yapılacak. Ciddi olarak bu hedeflerin takipçisiyiz. 2023 yılına yetişir."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.