İETT İşletmeleri Genel Müdürü Mehmet Öztürk, İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek ve kaliteli toplu ulaşım için raylı sistem çalışmalarının yanı sıra mevcut E-5 Karayolu üzerinde tercihli bir yol ayırarak Avcılar-Topkapı arasında metrobüs hattını hizmete soktuklarını hatırlattı.
Eksikliklerle hizmete giren hatta birçok sorunun çözümlendiğini belirten Öztürk, Hollanda'dan satın alınan 50 Phileas aracının Temmuz ayında tamamlanmasıyla birlikte eksiksiz olarak çalışılacağını ve sefer aralığının da yarım dakikaya ineceğini söyledi. Öztürk, yolcu talebinin çok fazla olduğu ikinci etabı Topkapı-Mecidiyeköy hattının oluşturduğunu ve bu hatla birlikte 6 metrobüs hattı daha yaparak hat sayısını 7'ye çıkaracaklarını bildirdi.Mecidiyeköy hattı yıl sonunda bitecekÇalışmaları devam eden Topkapı-Mecidiyeköy hattını yıl sonuna kadar bitirmeyi hedeflediklerini belirten Öztürk, diğer hatlara ilişkin şu bilgileri verdi: "Bu hattı biz Mecidiyeköy'den sonra Kozyatağı'na kadar uzatacağız. Hat, Boğaz Köprüsü üzerinden geçecek. Bunun ardından Edirnekapı-Vezneciler, Kabataş-Beşiktaş, Beşiktaş-Levent ve Aksaray-Bağcılar (Milliyet Gazetesi Önü) hatları yapılacak. Hatların tamamı, 2008'de bitecek." İstanbul'un ulaşım sorununu çözeceğiz." Öztürk, Edirnekapı-Vezneciler ile Kabataş-Beşiktaş metrobüs hattının daha önce her iki hatta yapımı planlanan raylı sistem yerine düşünüldüğünü kaydetti.
Eksikliklerle hizmete giren hatta birçok sorunun çözümlendiğini belirten Öztürk, Hollanda'dan satın alınan 50 Phileas aracının Temmuz ayında tamamlanmasıyla birlikte eksiksiz olarak çalışılacağını ve sefer aralığının da yarım dakikaya ineceğini söyledi. Öztürk, yolcu talebinin çok fazla olduğu ikinci etabı Topkapı-Mecidiyeköy hattının oluşturduğunu ve bu hatla birlikte 6 metrobüs hattı daha yaparak hat sayısını 7'ye çıkaracaklarını bildirdi.Mecidiyeköy hattı yıl sonunda bitecekÇalışmaları devam eden Topkapı-Mecidiyeköy hattını yıl sonuna kadar bitirmeyi hedeflediklerini belirten Öztürk, diğer hatlara ilişkin şu bilgileri verdi: "Bu hattı biz Mecidiyeköy'den sonra Kozyatağı'na kadar uzatacağız. Hat, Boğaz Köprüsü üzerinden geçecek. Bunun ardından Edirnekapı-Vezneciler, Kabataş-Beşiktaş, Beşiktaş-Levent ve Aksaray-Bağcılar (Milliyet Gazetesi Önü) hatları yapılacak. Hatların tamamı, 2008'de bitecek." İstanbul'un ulaşım sorununu çözeceğiz." Öztürk, Edirnekapı-Vezneciler ile Kabataş-Beşiktaş metrobüs hattının daha önce her iki hatta yapımı planlanan raylı sistem yerine düşünüldüğünü kaydetti.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.