İstanbul Shopping Fest'te 18 Mart - 26 Nisan 2011 tarihleri arasında, kredi kartları ile yapılan alışverişlerin cirosu, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 26 oranında artışla, 8 milyar 153 milyon 77 bin lira olarak gerçekleşti
YENİ MESAJ - İSTANBUL
THY, Turkcell, BKM (Bankalararası Kart Merkezi) ve Sinpaş'ın ana sponsorluğunda gerçekleşen İstanbul Shopping Fest'in başarılı geçtiği kaydedildi. Projenin en önemli destekçisi ve Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin Başkanı, ISF Platform Başkanı Mehmet Büyükekşi, son derece başarılı bir festivali geride bıraktıklarını kaydederek, "Yerli müşterilerin yüzde 67'si, yabancı müşterilerin ise yüzde 65'i genel olarak Shopping Fest'ten memnun olduğunu belirtti. Yabancı müşterilerin yüzde 84'ü İstanbul Shopping Fest etkinlik tarihleri arasında alışveriş yaptı. Yine yabancı müşterilerden İstanbul Shopping Fest kapsamında alışveriş yapanların yüzde 74'ü özel indirimlerden yararlandı" dedi. BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal ise "Festival boyunca en çok Cuma günleri ve 17.00 - 18.00 saat aralığında alışveriş yapıldı. Ayrıca, festival süresince 40 TL ve üzerinde gerçekleşen işlem adedi: 154 milyon 118 bin 993'ü buldu" dedi.
Komşu ülkeler ilgi gösterdiKültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı da, festivalin düzenlendiği 18 Mart - 26 Nisan tarihleri arasında geçen yıl İstanbul'a 805.989 turist geldiğini, bu sene bu rakamın 955 bin 144'e çıktığını kaydetti. 40 gün 40 gece süren festival boyunca tax free işlem hacmi yüzde 67 artış gösterirken genel hacim ise yüzde 71 arttı. En çok alışveriş yapan ülkeler arasında İran, Azerbeycan, Rusya, KKTC, Kazakistan, Kuveyt, Çin, Mısır ve Suudi Arabistan yer alırken yurt dışında yerleşik Türkler de oranı yukarı çekti. Öte yandan, BKM verilerine göre, kredi ve banka kartı ile en çok harcama yapılan yerler 1 milyar 189 milyon 902 bin lira ciro ile AVM'ler oldu. İstanbul'da kredi ve banka kartları ile toplam 672 milyon 93 bin lira tutarında giyim harcaması yapılırken, harcamalarda yüzde 27 oranında artış görüldü. Kuyumcuların cirosu yüzde 32 artış göstererek 119 milyon liraya ulaştı. Kanyon, Metro City ve Sapphire gibi bir çok alışveriş merkezinin bulunduğu Beşiktaş'ta, kredi ve banka kartları ile toplam 633 milyon 964 bin lira tutarında harcama yapıldı. Yabancı kredi ve banka kartları ile yapılan harcama, geçtiğimiz yıla oranla yüzde 66 artışla 252 milyon liraya ulaştı.
YENİ MESAJ - İSTANBUL
THY, Turkcell, BKM (Bankalararası Kart Merkezi) ve Sinpaş'ın ana sponsorluğunda gerçekleşen İstanbul Shopping Fest'in başarılı geçtiği kaydedildi. Projenin en önemli destekçisi ve Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin Başkanı, ISF Platform Başkanı Mehmet Büyükekşi, son derece başarılı bir festivali geride bıraktıklarını kaydederek, "Yerli müşterilerin yüzde 67'si, yabancı müşterilerin ise yüzde 65'i genel olarak Shopping Fest'ten memnun olduğunu belirtti. Yabancı müşterilerin yüzde 84'ü İstanbul Shopping Fest etkinlik tarihleri arasında alışveriş yaptı. Yine yabancı müşterilerden İstanbul Shopping Fest kapsamında alışveriş yapanların yüzde 74'ü özel indirimlerden yararlandı" dedi. BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal ise "Festival boyunca en çok Cuma günleri ve 17.00 - 18.00 saat aralığında alışveriş yapıldı. Ayrıca, festival süresince 40 TL ve üzerinde gerçekleşen işlem adedi: 154 milyon 118 bin 993'ü buldu" dedi.
Komşu ülkeler ilgi gösterdiKültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı da, festivalin düzenlendiği 18 Mart - 26 Nisan tarihleri arasında geçen yıl İstanbul'a 805.989 turist geldiğini, bu sene bu rakamın 955 bin 144'e çıktığını kaydetti. 40 gün 40 gece süren festival boyunca tax free işlem hacmi yüzde 67 artış gösterirken genel hacim ise yüzde 71 arttı. En çok alışveriş yapan ülkeler arasında İran, Azerbeycan, Rusya, KKTC, Kazakistan, Kuveyt, Çin, Mısır ve Suudi Arabistan yer alırken yurt dışında yerleşik Türkler de oranı yukarı çekti. Öte yandan, BKM verilerine göre, kredi ve banka kartı ile en çok harcama yapılan yerler 1 milyar 189 milyon 902 bin lira ciro ile AVM'ler oldu. İstanbul'da kredi ve banka kartları ile toplam 672 milyon 93 bin lira tutarında giyim harcaması yapılırken, harcamalarda yüzde 27 oranında artış görüldü. Kuyumcuların cirosu yüzde 32 artış göstererek 119 milyon liraya ulaştı. Kanyon, Metro City ve Sapphire gibi bir çok alışveriş merkezinin bulunduğu Beşiktaş'ta, kredi ve banka kartları ile toplam 633 milyon 964 bin lira tutarında harcama yapıldı. Yabancı kredi ve banka kartları ile yapılan harcama, geçtiğimiz yıla oranla yüzde 66 artışla 252 milyon liraya ulaştı.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.