logo
12 NİSAN 2025

İran'da düşen jetin sırrı çözülüyor!

İran'da düşen Challenger 604 tipi iş jetinin kara kutu incelemeleri tamamlandı ve ön rapor hazırlandı. Fransa'da, İranlı ve Türk yetkililerin de katıldığı incelemeler sonucu ön rapora ait ilk bilgiler sızmaya başladı

25.04.2018 00:00:00
İran'da düşen Challenger 604 tipi iş jetinin kara kutu incelemeleri tamamlandı ve ön rapor hazırlandı. Fransa'da, İranlı ve Türk yetkililerin de katıldığı incelemeler sonucu ön rapora ait ilk bilgiler sızmaya başladı. Uçağa ait FDR ve CVR kayıtlarının, iddia edildiği gibi bozuk olmadığı ve tüm verilerin sağlıklı şekilde alınarak incelendiği belirtildi. İran Kaza Kırım ekibinin Fransa'dan gelen kara kutu kayıtlarından yaptığı analize göre uçak 38 bin feet yani 12 bin 600 metrede süratsiz kalarak anormal duruma girdi. Dalış sırasında pilotlar uçağı kurtarmak için 51 kez burnu kaldırmaya uğraştı.

Kokpitte büyük bir kargaşa yaşandı. İranlı yetkililerin incelemelerine göre, kumanda sol tarafta uçan Kaptan Pilot Beril Gebeş'teydi. Tırmanma sırasında uçağın hız göstergesinde ibre yükselmeye başladı. Ancak bu sadece kaptan pilotun oturduğu sol taraftaki göstergedeydi. İddiaya göre sağ tarafta oturan İkinci Pilot Melike Kuvvet'in hız göstergesi normal çalışıyordu. Normalde tırmanışta süratin sabit olması veya düşmesi gerekiyordu. Hızla ilgili yükselmeyle birlikte iki pilot ne olduğunu anlamaya çalıştı. Süratin artmasını önlemek için Beril Gebeş lövyeyi çekmeye başladı.

Kara kutu analizine göre 51 kez uçağın lövyesi çekilerek tırmanma kumandası verildi. Ancak uçağın gerçekte sürati düşüyordu. Bir süre sonra Challenger 604 anormal duruma girerek ekseni etrafında dönmeye ve hızla irtifa kaybetmeye başladı. İkinci pilot, uçağın manuelini çıkartarak durumu çözmeye çalıştı. Kokpitte ciddi bir panik yaşandığı ses kayıtlarına da yansıdı. Yönetimsel bir kriz yaşandı. Uçakta sürat bilgisi, pitotüp olarak adlandırılan sistemden alınıyor. Dışarıdan gelen hava hızı ölçülerek hız göstergesine yansıtılıyor. Ancak pitotüpün tıkanması, buzlanması veya arızalanması nedeniyle sağlıklı hız ölçümü yapılamıyor. Bu durumda pilotların vereceği yanlış karar, anormal duruma girilmesi ve kazaya neden olabiliyor.  Tüm bu olasılıklar nihai rapor ile ortaya çıkacak. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
İİT-Arap Birliği Gazze Temas Grubu'ndan ortak bildiri
Kalıcı barış çağrısı
Trump, Çin’e vergiyi yüzde 84'e ardından da yüzde 125'e yükseltmişti
Çin ‘gördüm’ dedi ve ABD mallarına uygulanan vergileri yüzde 125'e çıkardı
Galatasaray'dan kritik galibiyet
Samsun deplasmanında 3 puan
Erdoğan Şara ile görüştü
Antalya'da biraraya geldiler
Samsun-Ankara karayolu yoğun kar yağışıyla birlikte felaketi yaşadı
Toplam 21 araç birbirine girdi, 4 kişi yaralandı
Bahçeli'den Erdoğan'a destek
'Görüşme takdire şayandır'
'Türkiye olmadan Avrupa güvenliği düşünülemez'
Antalya Diplomasi Forumunda konuştu
'Baskı ortamı bilinçli'
'Yarın bir şey yapmak için bugün...'
Bayraktar, Sakarya Gaz Sahası hakkında bilgi verdi
"Günlük 9,5 milyon metreküpe ulaşacak"
Yangın faciaları devam ediyor... Bu sefer ki adres Sakarya
1'i kız, 1'i erkek iki çocuk hayatını kaybetti
Hakim karşısına çıktı
16 Haziran tarihine ertelendi
İspanya'nın Çin hamlesi ABD'yi gerdi
Sanchez Pekin'de Çin lideriyle görüştü
Çin, hava, deniz ve uzayda ABD'yi geride bıraktı
ABD'li general itiraf etti
Ürünler toplatıldı, Şenpiliç özür diledi
Şenpiliç ürününde ölümcül bakteri
Panama ABD üslerine 'hayır' dedi
Pentagon Şefi Hegseth teklif etmişti
İİT-Arap Birliği Gazze Temas Grubu'ndan ortak bildiri
Kalıcı barış çağrısı
Trump, Çin’e vergiyi yüzde 84'e ardından da yüzde 125'e yükseltmişti
Çin ‘gördüm’ dedi ve ABD mallarına uygulanan vergileri yüzde 125'e çıkardı
Galatasaray'dan kritik galibiyet
Samsun deplasmanında 3 puan
Erdoğan Şara ile görüştü
Antalya'da biraraya geldiler
Samsun-Ankara karayolu yoğun kar yağışıyla birlikte felaketi yaşadı
Toplam 21 araç birbirine girdi, 4 kişi yaralandı
Bahçeli'den Erdoğan'a destek
'Görüşme takdire şayandır'
'Türkiye olmadan Avrupa güvenliği düşünülemez'
Antalya Diplomasi Forumunda konuştu
'Baskı ortamı bilinçli'
'Yarın bir şey yapmak için bugün...'
Bayraktar, Sakarya Gaz Sahası hakkında bilgi verdi
"Günlük 9,5 milyon metreküpe ulaşacak"
Yangın faciaları devam ediyor... Bu sefer ki adres Sakarya
1'i kız, 1'i erkek iki çocuk hayatını kaybetti
Hakim karşısına çıktı
16 Haziran tarihine ertelendi
İspanya'nın Çin hamlesi ABD'yi gerdi
Sanchez Pekin'de Çin lideriyle görüştü
Çin, hava, deniz ve uzayda ABD'yi geride bıraktı
ABD'li general itiraf etti
Ürünler toplatıldı, Şenpiliç özür diledi
Şenpiliç ürününde ölümcül bakteri
Panama ABD üslerine 'hayır' dedi
Pentagon Şefi Hegseth teklif etmişti
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.